Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
03. juni 2010 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sikker hjemmeside?

Hej alle :)

Kan i komme med jeres mening om hvad en RIGTIG sikker hjemmeside er.

Hvis det fx var en shop jeg havde/skulle bygge kan i så nævne nogle ting jeg skal overveje for at gøre den så sikker som overhovedet muligt.

SSL forbindelser
Hvor serveren er placeret/udbyder af webhotel osv..

Tak på forhånd
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2010 - 21:20 #1
Paa det overordnede niveau er det simpelt:
A) sikker kode (ingen mulighed for SQL injection, ingen mulighed for XSS, ingen mulighed for session hijacking etc.)
B) sikker server (sikker opsaetning, regelmaessig patchning etc.)

(naturligvis bruges der HTTPS)

Det vanskelig er at finde software og hostning som opfylder kravene.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
03. juni 2010 - 21:38 #2
Hvordan finder jeg ud af om min server opfylder de krav ? kan man lave et script af en art som tjekker al koden på serveren under pågældende domæne og giver et output med flueben udfor de forskellige krav ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2010 - 22:04 #3
Hvis det var saa nemt at teste sikkerhed, saa var der naeppe saa mange sikkerheds problemer.

:-)

Tag en snak med det firma som du overvejer at bruge til hosting. De boer nemt kunne oplyse dig om deres patch policy. Hvis de ikke har en, saa stryg dem fra listen. Hvis du ved om det er PHP, ASP.NET eller Java EE og MySQL eller SQLServer du skal bruge, saa kan du ogsaa stille konkrete spoergsmaal omkring opsaetningen af samme.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
03. juni 2010 - 22:28 #4
Er det ingen form for sikkerhed man kan tjekke med et par scripts :)

Google har jo deres hjemmeside"tjekker" det er vel et script som tjekker koden .. eller hvad ? (-:
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2010 - 22:37 #5
Der findes flere forskellige tools til den slags.

Spoergsmaalet er om de finder 50% af problemerne eller kun 10%.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
15. juni 2010 - 17:18 #6
Okay tak for hjælpen - læg et svar så kan du få point (:
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 17:35 #7
svar