Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. maj 2010 - 15:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

OMA synkronisere ikke

Jeg kan ikke få oma til at synkronisere. Jeg har en exchange server 2003. OWA virker fint og oma virker også når jeg tester det i IE, men det vil bare ikke virke. Jeg har gåey exchange serveren igennem og jeg har gendannet min E52 installeret rodcertifikat og sat mobilen op til mail for exchange flere gange og det vil bare ikke virke. Jeg har desværre ikke nogen anden mobil og teste med.

Nogen forslag?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. juni 2010 - 10:21 #1
Det skoda ikke meget hjælp der er og hente her længere.

Nå men jeg er kommet lidt længere, jeg har nu prøvet og skrive hele stien [https://mail.<domæne>.dk/oma/oma.aspx] for OMA ind i indstillingerne op mobilen og nu får jeg denne fejlbesked "Din konto har ikke tilladelse til at synkronisere med de nuværende indstillinger. Kontakt administrator"

Nogen idéer?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juni 2010 - 15:47 #2
Lukker.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 00:39 #3
fandt du en løsning?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. juli 2010 - 18:01 #4
Nej det gjorde jeg ikke, jeg kan stadig ikke synkronisere med mobilen.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 00:25 #5
Hvilken form for godkendelse anvender du på serveren, specielt for ActiveSync ? (check i IIS under ActiveSync)

prøv evt. at skifte til Basic hvis ikke det allerede er sat dertil.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
06. juli 2010 - 08:46 #6
Min mobil understøtter kun OMA og jeg har været inde i ISS og ændre til Basic Authentication. Som jeg har skrevet i mit første indlæg så virker det i en browser.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 11:35 #7
Har Nokia E52 ikke mulighed for at installere Mail for exchange klienten ?

Virker siden, hvis du går ind med mobilens browser? dvs. ingen certifikat fejl ?

Mobil telefoner er typisk mere følsomme over for manglende intermediates på serveren, check evt. om du har dem med www.ssltest.dk.

Nyeste firmware på mobilen kan også gøre underværker.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
06. juli 2010 - 13:12 #8
Det virker både i IE og i mobilens explore. Jeg har ikke nogen certifikat fejl hverken på mobilen eller nogle af de computere som jeg har installeret rod- og class3-certifikater på. Jeg er ikke itvivl om at problemet ligger på mobilen, men jeg kan bare ikke finde den, jeg har nulstillit mobilen, opdateret mobilsoftwaren og jeg har haft kontakt til nokia's support, ikke meget hjælp og hente der ;). Det sidet jeg vil prøve er at formatere telefoen og så installere symbia igen, men det kan jeg ikke helt finde en guide til og jeg kender ikke nogen der kan gøre det.

Angående Mail for Exchange, så er det installeret som default på alle Nokia's E-Serie modeller og det er også det jeg prøver og få til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2010 - 00:37 #9
prøv at teste exchange serveren med www.testexchangeconnectivity.com den kan teste med activesync og fortælle dig om evt. fejl ved forbindelse som klient til exchange serveren.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. juli 2010 - 11:58 #10
Når jeg køre testen får jeg dette resultat.

ExRCA is testing Exchange ActiveSync.
The Exchange ActiveSync test failed.
Test Steps
ExRCA is attempting the Autodiscover and Exchange ActiveSync test (if requested).
Testing of Autodiscover for Exchange ActiveSync failed.
Test Steps
ExRCA is attempting each method of contacting the Autodiscover service.
The Autodiscover service couldn't be contacted successfully by any method.
Test Steps
Attempting to test potential AutoDiscover URL https://hilsoe.dk/AutoDiscover/AutoDiscover.xml
Testing of this potential Autodiscover URL failed.
Test Steps
Attempting to resolve the host name hilsoe.dk in DNS.
Host successfully resolved
Additional Details
IP(s) returned: 93.165.104.246

Testing TCP Port 443 on host hilsoe.dk to ensure it is listening and open.
The port was opened successfully.
ExRCA is testing the SSL certificate to make sure it's valid.
The SSL certificate failed one or more certificate validation checks.
Test Steps
The certificate name is being validated.
Certificate name validation failed.
  Tell me more about this issue and how to resolve it
Additional Details
Host name hilsoe.dk does not match any name found on the server certificate CN=mail.hilsoe.dk

Attempting to test potential AutoDiscover URL https://autodiscover.hilsoe.dk/AutoDiscover/AutoDiscover.xml
Testing of this potential Autodiscover URL failed.
Test Steps
Attempting to resolve the host name autodiscover.hilsoe.dk in DNS.
Host successfully resolved
Additional Details
IP(s) returned: 93.165.104.246

Testing TCP Port 443 on host autodiscover.hilsoe.dk to ensure it is listening and open.
The port was opened successfully.
ExRCA is testing the SSL certificate to make sure it's valid.
The SSL certificate failed one or more certificate validation checks.
Test Steps
The certificate name is being validated.
Certificate name validation failed.
  Tell me more about this issue and how to resolve it
Additional Details
Host name autodiscover.hilsoe.dk does not match any name found on the server certificate CN=mail.hilsoe.dk

ExRCA is attempting to contact the Autodiscover service using the HTTP redirect method.
The attempt to contact Autodiscover using the HTTP Redirect method failed.
Test Steps
Attempting to resolve the host name autodiscover.hilsoe.dk in DNS.
Host successfully resolved
Additional Details
IP(s) returned: 93.165.104.246

Testing TCP Port 80 on host autodiscover.hilsoe.dk to ensure it is listening and open.
The port was opened successfully.
Checking Host autodiscover.hilsoe.dk for an HTTP redirect to AutoDiscover
ExRCA failed to get an HTTP redirect response for Autodiscover.
Additional Details
A Web Exception occurred because an HTTP 404 - NotFound response was received from IIS6

ExRCA is attempting to contact the Autodiscover service using the DNS SRV redirect method.
Failed to contact AutoDiscover using the DNS SRV redirect method.
Test Steps
Attempting to locate SRV record _autodiscover._tcp.hilsoe.dk in DNS.
The Autodiscover SRV record wasn't found in DNS.
  Tell me more about this issue and how to resolve it
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 00:27 #11
AutoDiscover fejler, eftersom dit certifikat ikke indeholder autodiscover.hilsoe.dk, men kun mail.hilsoe.dk.

Hvis du vil anvende AutoDiscover skal du have et certifikat der har flere navne. Se evt. https://www.fairssl.dk/certifikater/globalsign/domainsan/ for et produkt der ville virke, eller https://www.fairssl.dk/vejledninger/exchange-ocs-2007/ for vejledning angående samme.

Alternativt kan du prøve at køre testen igen, uden autodiscover, du skal derfor også huske at konfigurere klienten manuelt på samme måde som testen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. juli 2010 - 14:25 #12
For pokker da, nu fik jeg det sgu´ til og virke.
Avatar billede TokP Nybegynder
14. november 2010 - 17:58 #13
Hej Thomas,

Er nysgerrig - har samme problem med en Nokia E52 jeg er igang med at sætte op - hvad gjorde du for at få det til at virke? Jeg kan komme så langt at den siger at der er certifikat på serveren og når jeg så accepterer permanent på Nokiaen så cutter den forbindelsen til serveren - også selvom jeg har installeret certifikatet på nokiaen. Skal man gøre et eller andet helt specielt for at få det til at virke?

Håber du har tid til at hjælpe.

Mvh
Toke
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. november 2010 - 20:25 #14
Fortæl mig lige hvade du har skrevet i de forskellige felter på mobilen i "postkasse", på nær brugernavn og kodeord.
Avatar billede TokP Nybegynder
14. november 2010 - 22:08 #15
Email: toke@erhvkal.dk
Postkasse: erhvkal
Brugernavn erhvkal\toke
Kode: ********* (censureret)
servernavn: har både forsøgt med portal.erhvkal.dk og mail.erhvkal.dk
Domæne: erhvkal
Avancerede instillinger:
sikker forbindelse ja
Port: 443
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
15. november 2010 - 20:38 #16
Jeg kan ærligtalt ikke huske hvordan mine indstillinger er, min mobil er til rep., men jeg vil gerne vende tilbage når jeg får den igen.
Avatar billede TokP Nybegynder
21. november 2010 - 22:11 #17
Ok det ville være lækkert hvis du ville undersøge det