Avatar billede vibefy Nybegynder
29. maj 2010 - 00:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ellers ret god computer kan ikke trække Sony Vegas Pro 9?..

Hej..

Jeg har downloadet Sony Vegas Pro 9 på min computer og har fået installeret det og fumlet lidt rundt med det et godt stykke tid.. Programmet er super godt og der er ingen fejl med noget i det. Men jeg har det problem, at Sony Vegas kører meget langsomt på min computer.. Det samme gælder når jeg kører Adobe After Effects (lignende filmredigerings program).. Når jeg sætter filmklip sammen og sætter effekter etc. sammen, så går det umådeligt langsomt og den siger "svarer ikke" i lang tid før den endelig kommer igang igen..

Min computer er en ombygget Fujitsu Siemens, i får lige nogle fakta som jeg ved om computeren..

Styresystem: Windows 7 Home Premium 32-bit

Producent og model: Fujitsu Siemens - Amilo PI 1536

CPU: Intel Cote 2 CPU 2.0 GHz

Ram: 2048 mb

SKÆRM:

Navn: ATI Mobility Radeon X1400
Korttype: ATI Radeon Graphics Processor (0x7145), ATI Technologies Inc.-kompatibel
Kortbeskrivelse    ATI Mobility Radeon X1400
Kort-RAM: 128,00 MB (134.217.728 byte)
Opløsning: 1280 x 720 x 74 hertz
Bit/Pixel: 32

Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp med de fakta, men jeg håber i kan hjælpe..

For forhånd tak..
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 00:42 #1
Hvis du kigger på hvad programmet anbefaler, vil du finde ud af at din PC ikke er ret god til det.

Meget hurtigere CPU, mere RAM og bedre grafikkort, er det der skal til.
Avatar billede kimtheman Novice
29. maj 2010 - 01:09 #2
Her er hvad programmet anbefaler http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro/sysreq
Avatar billede vibefy Nybegynder
29. maj 2010 - 13:22 #3
altså hvad jeg kan se på KIMTHEMAN's link, der synes jeg min computer lever meget godt op til kravene? Jeg tror du har ret med grafikkortet, men CPU og RAM passer da helt fint til kravene.. Men jeg har også besluttet at skifte den ud nu med en Dell Studio XPS 16 eller Alienware M15x .. Hvilken af dem tror i kan trække det bedst?.. (hvis i gider tjekke det)

Ellers tusind tak for hjælpen!
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 13:31 #4
De specs. holder ikke i virkeligheden. Der skal en 2,8 Ghz til at klare det hvis det er HD video.

Der skal også en ret hurtig harddisk før det kører ordentligt.

Sammenlign evt. med Adobe Premiere Pro CS4 kravene.
Avatar billede vibefy Nybegynder
29. maj 2010 - 13:47 #5
Okay tusind tak for svarene, hvis du lægger et svar så giver jeg dig pointene ;-)
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 14:12 #6
Det var så lidt. Behold bare selv point. :)

Jeg bruger selv Vegas Pro 9, men har kiggt på den nye Premiere Pro CS5. Der er godt nok lidt at gå efter, og den kan også køre på 30 dg. trial.
Avatar billede vibefy Nybegynder
29. maj 2010 - 15:26 #7
Tusind tak for det ;-)

Okay, ja, ellers må du jo ud og bruge lidt penge når de 30 dage er overstået.. :)
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 15:45 #8
Jeg har CS4 Production Premium, og skal bare lige finde 6 kilo til opgraderingen. :)
Avatar billede vibefy Nybegynder
29. maj 2010 - 22:18 #9
hehe, held og lykke med at finde dem :)
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 23:13 #10
Jo tak, men det går nok. Jeg fandt jo da 17 kilo til CS4, så hvorfor ikke ... :)
Avatar billede vibefy Nybegynder
29. maj 2010 - 23:39 #11
godt klaret.. Men jeg synes da du skal kaste dig ud i det, det skulle være super godt.. :)
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 23:51 #12
Jeg har trial'n, og det sparker ...! :)

PIP er eks. lige så nemt som et klik og træk på plads. Der er så meget nyt at den bliver svær at leve uden.

Så er det bare om Vegas også snart kommer i en 10'er. :)
Det er ikke altid nemt at følge med. :)

Men med Adobe er det sådan at den kommer ca. hver 18. md, og man kan opgradere 1 eller 2 trin til samme pris, så hvis jeg bare kan klare at vente til CS6, så har jeg jo sparet en opgradering. Indtil videre har jeg jo klaret mig 49 år uden de funktioner, så mon ikke det ville være det smarteste?
Avatar billede vibefy Nybegynder
30. maj 2010 - 15:50 #13
Hehe, det er nok smartest at vente ja.. :)

Jeg håber inderligt på at SVP 10 snart kommer! Det kunne være fedt.. :)
Avatar billede justrace Novice
30. maj 2010 - 17:33 #14
Jeg ved ikke hvor tit de kommer med nyt, men det varer nok ikke voldsomt længe, da 9'eren er fra omkring april 09.