Avatar billede 44nato44 Nybegynder
27. maj 2010 - 16:24 Der er 3 kommentarer

MSAccess2000 - DSum Null vaerdi

Hej
jeg bruer Dsum til at summere en vaerdi som skal vises paa en form

Og hvis der ikke er nogen vaerdier eller er null saa skal den vise 0

jeg har brugt en normal dsum og det virker ikke, jeg har proevet isnull, isempty, len for at se om jeg kan finde null vaerdien men hvis den er null saa viser den ikke noget.

Jeg har proevet NZ og ogsaa proevet Cint(NZ(...)) og den har heller ikke hjulpet  :(

DSum("[actvol]", "DBNAme", "[Maand] = " & Forms!frmDBAdmin!cboChooseMonthLoad.Value & " AND [TabelNo] = '" & varTableNo & "' AND [Jaar] = 2010)

Er der nogen som har en ide hvorfor dette er ?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 17:58 #1
you dont show all of the code so its hard to give a solution

You could try

Nz(DSum("[actvol]", "DBNAme", "[Maand] = " & Forms!frmDBAdmin!cboChooseMonthLoad.Value & " AND [TabelNo] = '" & varTableNo & "' AND [Jaar] = 2010, 0)
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
28. maj 2010 - 09:32 #2
Hi Terry

Sorry about the lack of code, I have just tried so much so I kind of  giving up.

I have already tried the code above, and I still would not get a value for null values

cheers
Avatar billede terry Ekspert
28. maj 2010 - 09:37 #3
can I see the dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT= @