25. maj 2010 - 13:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Router til Fiber!?

Jeg har lige bestilt fiber og så er det jeg tænker at den router jeg har pt er jo så langsom at det fiber er lidt spildt, hvis jeg ikke får noget bedre, men hvad skal jeg ha for noget? Jeg er bare en almindelig privat internet bruger. Jeg har et par bærbare computere, en PS3 og en NAS server stående. NAS og PS3 er sat til med kabel, men skal selvfølgelig have trådlæst til computerne. Hvad skal jeg købe folkens? I må gerne lige smide et link med, hvis det er muligt.

På forhånd tak for hjælpen. :)
Avatar billede snyg66 Nybegynder
29. maj 2010 - 11:19 #1
Hejsa
Køb en router der kan håndtere 300mb, (Linksys eller D-link) de virker.
WRT610N linksys.
Nu ved jeg ikke hvor mange MB du får.
Køber du en af disse der kan håndterer 300Mb på indersiden går du ikke helt galt.
Det er jo stadig hurtigst med kabel.
Jeg ved ikke om alle ting går på nettet samtidig, så er det kun din forbindelse der vil være det langsomme.
Er det 10Mb, 20Mb eller 50 Mb fiber du får?
Husk også på, de steder hvis du downloader har måske ikke meget båndbredde, så er det ligemeget hvor meget du har.

mvh
Søren
31. maj 2010 - 09:53 #2
Jeg satser lidt på et få en 100/25 mb forbindelse. Nej, hvordan forbindelsen er ude i verden er jeg jo ikke herre over, men jeg kan jo gøre mit til at det køre godt :) Jeg vil bare gerne ha at mit hjemmenet i det mindste kan følge med, så det ikke er der jeg mister hastighed. :)