Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 09:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vista med blå skærm. Kan ikke starte op i fejlsikret. Kan ikke geninstallere.

Sidder her med dyrlæges datters bærbare HP Presario CQ60. Når jeg starter den op kommer der en blå skræm frem med teksten:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.
Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.
Techinical information:
*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x879210AE, 0x867F0BA0, 0x876F089C)
*** volsnap.sys - Address 879210AE base at 8791C000, DateStamp 47918f92

Jeg har forsøgt at starte op i fejlsikret tilstand, og kommer også frem til siden hvor jeg kan vælge om det skal være fejlsikret med netadgang etc. Men når jeg fortsætter, kommer jeg blot frem til den blå side igen.

Jeg har også forsøgt, at geninstallere med Ctrl+F10 - samme resultat.

Endelig har jeg forsøgt, at geninstallerer fra original CD. I BIOS har jeg sat den til at boote fra CD, det samme har jeg gjort under BOOT options. Den starter også med at boote fra CD'en, men vender alligevel tilbage til den blå skærm??

Nogen ideer?
24. maj 2010 - 10:38 #1
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01778684&tmp_track_link=ot_recdoc/c01778687/da_dk/c01778684/loc:1&lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3996418 ->

  Afhængig af BIOS-versionen kan computeren vise flere prompter under start, herunder F11 for at starte systemgenoprettelsen. Hvis du trykker på F11 tasten på en computer med et HP fabriksbillede, starter systemgenoprettelsen, selv hvis prompten ikke vises.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 11:14 #2
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
24. maj 2010 - 11:25 #3
Endelig har jeg forsøgt, at geninstallerer fra original CD. I BIOS har jeg sat den til at boote fra CD, det samme har jeg gjort under BOOT options. Den starter også med at boote fra CD'en, men vender alligevel tilbage til den blå skærm??

Mmh, du har altså først gået ind i bios og har sat den til at boote fra cd, og så gået ind i boot options og sat den til at boote fra cd ?
Det lydder altså ikke helt rigtigt mester :)
bios = boot options.
Der er ikke 2 steder du skal indstille boot.

Anyways mit bud er at du mangler en fil i dit windows system og burde geninstallere.

Indsæt cd og start derfra ved at trykken en tast når der kommer "...." på skørmen, slet hele din hdd eller reparer det bestemmer du, bege dele vil løse dit problem.
Og så skulle den være der. (Dette er selvfølgelig draget ud fra at du har indstillet boot fra cd som primary som du siger du har 2x ;) )
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 11:40 #4
karise_larry: Har forsøgt med F11 for at lave en genoprettelse. Til at starte med, ser der rigtig ud (tryk på en tast for at indlæse CD - Windows indlæser filer), men det ender med den blå skærm. Der er (som sædvanlig) ikke lavet genoprettelses CD'er.

darkangel-dk: I BIOS har jeg sat den til at boote fra CD som første valg. Den starter også op på installations CD'en, men ender altså i blå skræm. Nogle gange bliver disse indstilinger i BIOS dog overrulet. Derfor har jeg også prøvet at trykke F9 (vælge boot rækkefølge) under opstart, for at være sikker på at den starter op på CD - hvilket den også gør i begge tilfælde. (tryk på en tast for at indlæse CD - Windows indlæser filer). Når filer er indlæst, kommer jeg retur til den blå skærm.

Kan man lave genoprettelses CD'er fra en anden Vista maskine og boote med dem på den der er i stykker?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 12:30 #5
Kan du mon reparere Windows med den cd du har mon?
Er den samme version som den installerede?
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 12:39 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 12:54 #7
Vedr #4 nederst , så skal computernes hardware være helt ens, da der ellers vil komme driverproblemer.
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 12:56 #8
Jeg har prøvet at lave en Recovery CD ud fra ovennævnte side - og dælme om ikke det lykkedes mig at komme ind i Recovery Manager. Så nu er jeg endelige, og langt om længe, igang med en geninstallation :o)

Tusind tak for hjælpen og linket til neosmart :o)
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 12:57 #9
Prøver lige her :o)
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 12:58 #10
220661 - du skal vist klikke af i Svar (til løsninger og pointgivning) før jeg kan give point - tror jeg..
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. maj 2010 - 12:59 #11
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 13:06 #12
Det hjalp med sådan en CD. Men jeg aner ikke hvordan du nu får mine points. Prøver her.. :o)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. maj 2010 - 13:19 #13
Sorry så ikke lige at den var givet
Ps. du skal bede 220661 om at lægge et svar afvise dine egne og akseptere hans svar
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2010 - 17:30 #14
Har lige været af nettet nogle timer, men er da meget glad for det er lykkedes for dig. Denne cd kan du måske også bruge en anden gang med problemer. Jeg lægger svar her.
Held og lykke med installationen.
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 17:55 #15
Hvordan får jeg givet dig de point?
Avatar billede dknud Nybegynder
24. maj 2010 - 17:56 #16
Nå, skulle lige logge ind ;o)