Avatar billede David Kira Nielsen Nybegynder
23. maj 2010 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Iphone og RealVNC

Hej alle sammen. Jeg er virkelig på bar grund her.

Kører med Xp windows professional på min computer og har altid haft en drøm om at kune fjern kontrollere min computer via min mobil telefon.

Jeg har for nyligt købt den nyeste Iphone og har efterfølgende fået installeret VNC på mobilen samt fået installeret en RealVNC server på min pc.

Herhjemme har jeg både mit cybercity adsl modem hvor alle porte er åbne, og den er så forbundet med mit Netgear trådløse router.

Jeg har fået VNC til at fungere dog ikke helt. Jeg har skrevet min IP adresse i VNC settings og kodeord og har samtidig sørget for at min firewall er åben for port 5900.

Mit problem består i at er jeg herhjemme og tilslutter min mobil telefon til min WIFI så har jeg ingen problemer i at kontakte min computer og overtage den.

Er jeg derimod hjemme hos en kammerat og bruger hans WIFI eller bruger 3G's netværk, så kan jeg ikke overtage min computer.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet at gå ind på min trådløse router og port forwarded til 5900 (gik bare ind og valgte den der hedder IP-Phone og skrev min computers IP adresse, ændrede porten til 5900 i start og slut og valgte TCP).

Hvad skal jeg gøre? VNC er en totalt fed applikation men det nytter jo ikke noget hvis jeg kun kan overtage min computer når jeg sidder 2 meter fra min egen computer :-(

Nogle gode råd? Er helt desperat her :-(

Pft.

TheZohan
Avatar billede zekedk Novice
23. maj 2010 - 14:10 #1
Hvis jeg var dig ville jeg afinstallere realvnc og hente teamviewer og installere på din computer, og hente teamviewer applikationen i app store. Det virker meget bedre. Du skal ikke bruge nogen ip adresse eller åbne nogen porte i din router. Når teamviewer er installeret på din computer får du et 9 cifret ID som du indtaster i teamviewer på din iphone og det kodeord du får tildelt (som du selv kan ændre under installationen.) og logge på. Så kan du fjernkontrollere din computer. Bruger det selv og det er super fedt... :)
Avatar billede David Kira Nielsen Nybegynder
23. maj 2010 - 14:21 #2
Har faktisk allerede teamviewer på computeren når jeg skal hjælpe de gamle med deres computer problemer. Du har helt ret i at det er et super program at bruge. Tror nok de har lavet et eller andet om i teamviewer så at man som fri-benytter af programmet automatisk bliver logget ud efter 10 minutter men er ikke helt sikker.

Vidste dog ikke teamviewer lå som app til iphone.

Kører det så gnidningsfrit?
Avatar billede zekedk Novice
23. maj 2010 - 21:53 #3
Om man blir logget ud efter 10 min skal jeg ikk kunne sige. Tror aldrig jeg har brugt det så lang tid af gangen... Men når jeg bruger det har jeg aldrig haft nogen problemer med det... :) Jo der ligger godt nok en gratis app i app store... :)