Avatar billede benneweis Juniormester
20. maj 2010 - 10:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Openssl i Apache 2.2

Hej

Jeg har nu i 2 dage forgæves forsøgt at få openssl til at køre på min apache webserver.

Lige gyldigt hvad jeg prøver så får jeg denne fejl hver gang jeg forsøger at starte serveren

fejlbesked fra log
"PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:/PHP/ext/php_openssl.dll' - The specified module could not be found.\r\n in Unknown on line 0"

Jeg har tjekket at filen er der og der er givet rettigheder til den.

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
PS. Jeg er totalt newbie med hensyn til webservere
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2010 - 10:15 #1
hvis du nu bare havde brugt xampp, så fik du et system, hvor alt var sat op i forvejen.
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Avatar billede benneweis Juniormester
20. maj 2010 - 10:25 #2
Ja det havde været nemt hvis der havde været en udgave der passede til mit styresystem.
det skal nemlig køre på en small buiness server 2008 og det kan jeg ikke lige se en udgave til på den side.

Så må nok desvæære selv kæmpe med det.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2010 - 11:15 #3
det kan windows-versionen nok - den kender jo win2003, og kører også fint på min w7, så giv den en chance.
Avatar billede benneweis Juniormester
20. maj 2010 - 11:25 #4
Nu har jeg læst lidt mere på denne mulighed.
denne løsning er jo integreret med mysql og min skal køre med mssql og det har været lidt af en kamp at få det til at køre så er lidt bange for at det vil give mig ligeså store problemer ved den nye.

Så jeg vil rigtigt gerne have openssl til at virke på den løsning jeg har.

/René
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2010 - 11:52 #5
Avatar billede showsource Seniormester
20. maj 2010 - 21:17 #6
Du bruger selvf. ssl versionen af apache ?

Hvad står der ellers i errorlog ?
Avatar billede showsource Seniormester
20. maj 2010 - 21:19 #7
Og b.t.w. hvilken php version bruger du ?
Avatar billede benneweis Juniormester
29. juni 2010 - 15:27 #8
Jeg Har fået løst problemet. startede helt forfra med en ny apache installation og det løste problemet.

Men jeg ved ikke hvordan jeg lukker denne tråd.

/René
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2010 - 19:10 #9
du skal bare acceptere dit eget svar.