Avatar billede lockmedown Nybegynder
16. maj 2010 - 22:57 Der er 3 kommentarer

Brreddere kategorier

Jeg synes det er svært at finde en kategori til mine spørgsmål da kategorierne ikke er særlig bredde synes jeg . opretter derfor spørgsmål af samme emne i flere kategorier
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2010 - 01:20 #1
Kategorierne giver ret god mening fra svarer side idet man så kan fokusere på noget man ved noget om.

Men fra spørger side er det tit vanskeligt at vælge, fordi spørgere jo per definition ikke ved alt om problemet.

Jeg så imidlertid hellere problemet løst ved at et spørgsmål kunne være i flere kategorier fremfor at lave færre og bredere kategorier.

Med den eksisterende version af E, så må spørgere satse på en kategori og spørge der og hvis de så får at vide at det i virkeligheden hører hjemme i en anden kategori, så lukke spørgsmålet og oprette det i en anden kategori.
Avatar billede intenz Novice
17. maj 2010 - 10:54 #2
Enig med arne_v. Mulighed for at placere spørgsmål i flere kategorier er en bedre løsning, bredere kategorier bliver rodet for dem der vil svare.

Grundlæggende trænger exp i den grad til en opgradering, men det har nok lange udsigter.
Jeg mener at et site som stackoverflow.com har en langt bedre opbygning end exp.dk, hvilket også bidrager til en bedre vidensdeling mellem brugere. Dele af deres funktionalitet så jeg gerne indbygget på exp.dk.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
08. oktober 2010 - 16:05 #3
mente også flere kategorier :D