Avatar billede mt_tn Nybegynder
16. maj 2010 - 22:31 Der er 4 kommentarer

computerfejl??

Hej

Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg ved ikke hvad der er galt, men når jeg tænder for min computer og åbner for internet explorer, så kører den fint.. dog efter et stykke tid gider den ikke at svare og jeg bliver nødt til at lukke det ned via jobliste. Det skal jeg gøre hver gang nu. Desuden fryser hele skrivebordet, når der lukkes for internet explorer og jeg kan ikke trykke på noget på skrivebordet, udover proceslinjen og start-knappen. De er det eneste som fungerer, når internet explorer er gået i stå og lukkes ned. Jeg kan dog godt lukke ned for computeren helt normalt.. det er der ingen problemer med.

Er der nogen som evt. ved hvad problemet er?
Avatar billede mt_tn Nybegynder
16. maj 2010 - 22:33 #1
det er forresten en windows vista, hvis det skulle have nogen betydning for hvorfor fejlen opstår.

På forhånd mange tak!
Avatar billede kimtheman Novice
16. maj 2010 - 23:24 #2
Har du nogen idee om hvornår det startede og måske i hvilken forbindelse (ved opdatering eller installering?).

Har du Pcén opdateret fuldt ud inde fra windows update og er den fri fra spyware. virus m.m.?

Hvis du ikke går på nettet men bare åbner diverse programmer osv så sker der ikke noget? Hvad med når du åbner dit mail program?

Kører du med Explorer 8.0?

Hvad hvis du starter computeren op i fejlsikkert tilstand med netværk (tryk F8 under opstart) og derefter går på nettet fryser den så også?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
16. maj 2010 - 23:44 #3
Synes også det lyder som noget virus halløj..

Ellers lav en backup af dine vigtigste filer og kør en geninstallation af windows.. Jeg har selv prøvet hvor min vista maskine frøs hele tiden.. Der havde jeg verken virus eller noget andet på min computer hvor jeg så geninstallerede windows og nu kører den uden problemer :)

Jeg installerede forresten også windows uden alle de underlige programmer fabrikanten lægger på når du køber den..
17. maj 2010 - 01:28 #4
Jeg kan godt forstå, at du som ny (???) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-Vista/