Avatar billede hustlerh Nybegynder
12. maj 2010 - 10:50 Der er 3 kommentarer

Ipod lucid lynx

Hej

Jeg har kørt med lucid lynx i nogle uger nu, og elsker det. Men jeg har et kæmpe problem med min Ipod shuffle (gamle).
Jeg kan hverken mounte den eller se den i rhythmbox/gktipod/hipo. Nogle der ved hvordan jeg kan løse det problem?

På forhånd tak

/Joe
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. maj 2010 - 14:23 #1
Der har siden Lucids release været rapporter om, at automounting af gamle iPods, særligt Shuffle, ikke har virket.

Du er absolut ikke den eneste, det har ramt, og selvom fejlen endnu ikke har fået en prioritering, så vil jeg tro, at det er noget, som forholdsvist hurtigt bliver fikset.

Så vidt jeg kan læse mig til, så kan Shuffle'en dog mountes manuelt. SÅ hvis du ved hvordan man gøre det, er dette en mulighed indtil fejlen rettes.

Du kan eventuelt følge med på denne bug report, som muligvis er den, som alle andre samles omkring snart: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/libipoddevice/+bug/565971
Avatar billede hustlerh Nybegynder
13. maj 2010 - 10:40 #2
Tak for dit svar!
Jeg ved desværre ikke hvordan man selv mounter. Er det noget google kan hjælpe mig med, eller har du hurtigt lyst til at forklare mig det? :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
18. maj 2010 - 10:47 #3
Prøv at se på denne side: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1473082&page=2

Der findes en nemmere løsning end mounte med terminalen i tråden, som beskrives sådan her:

I found a way around. I did install Pysdm. It's a storage device manager. I can use it to mount Ipod. Later all operation are available like always. I use gtkpod. Downside is, that one need to use Pysdm to mount and unmount Ipod each time, but it's always something, before we can back to normal.

Så prøv at installere pysdm og gtkpod og brug dem med din iPod Shuffle oldie ;-)