Avatar billede dorthe_lind Seniormester
10. maj 2010 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan vi ikke åbne Explorer-siderne?

En frustreret mor håber på hjælp i dette forum!!

Nicklas kan ikke komme på internettet og vi aner ikke hvad der er sket ;O(

Når vi åbner Windows Internet Explorer kan vi se, at den forsøger at åbne siderne, men den får aldrig "forbindelsen/adgangen".

Info:
Vista Home Premium
ACPI x86-baseret PC
Han kører en del on-line spil og Steam spil, bl.a. Global Agenda, Team Fortress, The Settlers, Garry's Mod osv.

Vi har gendannet tilbage til d. 1/5, da Explorer har virket på et tidspunkt efter den dato. Desværre hjalp det ikke.

Hvad kan der være galt?
Nogle fif til hvordan vi kan komme frem til problemet?

Broderen har en maskine næsten mage til og jeg bemærker, at der under netværk på hans kun står at der er oprettet forbindelse "lokalt". På den maskine, hvor Explorer ikke virker står der "lokalt og internet".

Sig endelig til, hvis I behøver flere oplysninger.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 22:41 #1
Hvis i kører trådløs så prøv at reesette routeren
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
10. maj 2010 - 22:46 #2
Vi kører ikke trådløs men YouSee bredbånd med TDC's standardmodem og det har vi reeset'et for et par dage siden, så desværre
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 23:01 #3
Der er noget der irriterer mig angående den der ikke virker står der lokalt og internet og den der virker står der lokalt??
Og så fortæl lige hvilke styresystem i kører
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
10. maj 2010 - 23:13 #4
Det var så en Windows Vista og for at gøre forvirringen TOTAL, så står der nu "lokalt og internet" på begge maskiner. Nu tror du  garanteret, at jeg er "en forvirret kvinde" (SMIL) men heldigvis så har jeg vidner i form af min bedre halvdel (som er en mand, HØ HØ).

Jeg har jo i flere dage lurret på at der kun stod lokalt på den ene maskine (og den der virkede). Det syntes jeg var mærkeligt eftersom den kører 100% med internet!! Nå men der må jo åbentbart være noget forsinkelse eller andet på de oplysninger, hmmm. Men det er jo nok alligvel ikke der, vi skal bruge vore kræfter.

Kan maskinen være hijacked eller hvad det nu hedder. Vi kører med TDC's sikkerhedspakke men sønnike har vist slået den fra fra tid til anden, da der har været nogle problemer. Han havde åbentbart luret vores kode, UPS!

Vi kan i øvrigt heller ikke åbne selve Steam programmet på maskinen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 23:41 #5
Prøv at lave en repair disk
http://neosmart.net/blog/2008/download-windows-vista-x64-recovery-disc/
der er også til x32
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
11. maj 2010 - 00:08 #6
I kører vel med en router med indbygget switch? Hvis det er sådan, og den ene computer har en god forbindelse, så ligger fejlen i den anden computers netadgang. Forhåbentlig virker poko1´s link, men ellers så prøv at gå ind under internetforbindelse, og højreklik på ikonet, og vælg "Reparer"
Avatar billede vejmand Juniormester
11. maj 2010 - 00:19 #7
"Vi kører med TDC's sikkerhedspakke men sønnike har vist slået den fra fra tid til anden, da der har været nogle problemer. Han havde åbentbart luret vores kode, UPS!"

Tjek lige om "sønnike" er kommet til at forbyde al internet-adgang i firewall.......
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
04. juni 2010 - 23:02 #8
Problemet løste sig, aner ikke hvordan