Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. maj 2010 - 16:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Blå skrift

Hvor i alverden kan det være at nogle af mine dokumenter lige pludselig har blå skrift i stedet for sort?? Er der risiko for at de bliver slettet fordi de er blevet gamle?? (fordi det er altid de ældste dokumenter der får den blå skrift.)
Avatar billede snowball Novice
09. maj 2010 - 16:17 #1
Nej, du har sandsynligvis kørt en disk oprydning på dit drev og valgt at gamle filer skal komprimeres for at spare noget plads.

Man kan også gøre det manuelt.

http://www.asktheadmin.com/2008/09/ntfs-file-compression-why-blue.html
09. maj 2010 - 16:39 #2
Når du kører nævnte DISKOPRYDNING OG har valgt "Komprimer gamle filer", så komprimeres også en del Windows System filer. Det vil gøre systemmet en hel del langsommere; ikke så smart...

Hvis/når du måske vender tilbage hertil, vil jeg fortælle dig trixet med at få dem (Windows System filerne) Ukomprimeret igen...

---

PS: Du bør/skal følge op på dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ida_blomst (Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. maj 2010 - 17:00 #3
Wooow og jeg som troede at det gjorde computeren hurtigere når man komrimerede filer. For JA jeg har lavet diskoprydning op til flere gange, og JA min computer er meeeeget langsom.
Så okay, hvordan får man dem ukomprimeret igen??

Ellers tak for hjælpen!
09. maj 2010 - 17:40 #4
Jeg har hetop haft en XP på "bordet" med samme 'problem' *S* ->

Opret en tilfældig dummy.txt fil ved
C:\dummy.txt med et eller andet tekst i; gem den.
HøjreMusseTast på den oprettede C:\dummy.txt - Advanceret - [X] Komprimer indhold...] - OK - OK ...
Så skulle den gerne være blevet "blå" ifølge Stifinder ?

Makér den fil
C:\dummy.txt
samt
C:\Windows\
C:\Programmer\
C:\Dokuments and Settings\

(Hold [CTRL] tasten nede imens du klikker én gang på ovennævnte mapper, så de bliver makeret)

HøjreMusseTast på én af dem - Egenskaber - Advanceret - Punktet [Komprimer indhold for at spare diskplads] skal HELT FRAklikkes så [  ] er tom.
OK
OK til samtlige filer/mapper.

Vil så nok ta' sin tid!!!

Når den så er gnavet færdig, så DISKOPRYDNING igen; men FRAKLIK nu "Komprimer gamle filer" ...

Derefter en DEFRAGMENTERING - vil nok ta' sin tid...
09. maj 2010 - 17:41 #5
PS: Hvis den brokker sig over nogle filer den ikke kan ændre så vælg [Ignorer alle] ...
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
14. maj 2010 - 13:47 #6
Opret en tilfældig dummy.txt fil ved
C:\dummy.txt med et eller andet tekst i; gem den.
HøjreMusseTast på den oprettede C:\dummy.txt - Advanceret - [X] Komprimer indhold...] - OK - OK ...
Så skulle den gerne være blevet "blå" ifølge Stifinder ?

Forstår altså ikke hvad det betyder??? hvordan opretter jeg en dummy.txt. fil????
14. maj 2010 - 14:19 #7
Eller brug en tilfældig fil fra dig selv og COPY den til 'roden' af C: drevet.

Gennemfør #4 (og istedet for nævnte "dummy.txt" fil bruger du nævnte ovenstående tilfældig fil)
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
16. maj 2010 - 13:37 #8
og hvad betyder så en defragamentering???
16. maj 2010 - 13:46 #9
http://www.eksperten.dk/spm/496928
http://www.rowl.dk/Forum/29473

osv osv osv ...

---
HAR du gennemført det 'andet' ?
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
18. maj 2010 - 19:32 #10
ja og det gik også fint nok, indtil jeg skulle køre degfragamenteringen, så gik det galt, og jeg stoppede det, eftersom da den nåede halvejs skrev, at den var igang med at komprimere filer!
Og var det ikke netop hvad den ikke skulle begynde på???? Og min computer er ikke blevet hurtigere, næsten det modsatte!!!
18. maj 2010 - 20:01 #11
Du skal lade DEFRAG køre færdig; jeg ved ikke hvorfor den skriver "komprimere filer!"
? Uhængtsigtsmæssig oversættelse ?
http://www.hilpers.dk/348954-hvorfor-skal-sp2-komprimere-filer

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/16145/#116010
Avatar billede Essendrup Nybegynder
13. november 2010 - 15:03 #12
Hej - Tak for denne tråd - Den hjalp..!:-) Jeg havde lavet en diskoprydning på min computer med komprimering og det blev den bestemt ikke hurtigere af - Så lavede en oprydning mere UDEN komprimering så hjalp det.. Endnu engang Tak herfra
13. november 2010 - 15:13 #13
<ida_blomst>: Hvad endte denne tråd med ?
03. maj 2011 - 17:30 #14
<ida_blomst>: Hvad endte denne tråd med [2] ?