Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 09:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Chrome og Opera tager hele cpu'en

Før min sidste formatering af min computer brugte jeg google chrome - hvilket er en vildt fed browser!
Problemet var bare at efter den havde været åben i mere end en halv time var mit cpu-brug oppe på 100% konstant og hele computeren arbejdede langsomt - det var endda med en fane... Nu bruger jeg så opera, men det sker stadig stadig. Nu har jeg 4 faner åbne, mit cpubrug er på 80% - og opera tager 60 af dem..

Hvad kan det skyldes / Hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 10:14 #1
Det går "muligvis" over.
De seneste versioner af browserne downloader en større liste af kendte farlige sites/pages, så de kan beskytte/advare dig inden du kommer i uføre.

Den liste er imidlertid enormt lang. Så første gang tager den en krig at hente.
- men derefter modtager du kun opdateringer.

Råd: Lad dem køre færdig (~ ½ time, afhængig af din båndbredde) og få det overstået.

Hvis IKKE dit problem går over, har vi "en anden situation"...
- lad os høre
08. maj 2010 - 10:13 #2
Igen: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 10:23 #3
Nåreh, undskyld.. Det er en XP Home 32bit (ligesom cpuen) med SP3 og alle opdateringer..

Hvor downloader jeg det henne?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 10:28 #4
Hvie det er "bøllelisten" du mener, så skal du ikke gøre noget selv - bare lide lidt.
Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 10:34 #5
Henter den automatisk så første gang man åbner browseren eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 10:41 #6
Nej, men jeg VED ikke præcis hvordan og hvorledes...
- du skulle jo gerne få "en god oplevelse" de første gange du bruger en ny browser...

Jeg tror bare, du skal lade den stå og summe for sig selv, en times tid eller to. Gå i biffen : )
Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 10:43 #7
Haha :) Okay det paser fint, for jeg skal til golftræning lige om fem minutter... Så skal jeg bare åbne opera og chrome og lade dem stå?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 11:05 #8
Ja. Og hvis jeg har ret, spinder de som killinger når du kommer hjem.
- hvis de er inficeret med møg og malware - bliver det knap så sjovt.
Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 20:04 #9
DU havde sku ret - Jeg har ladet opera stå i nogle timer - og nu bruger den højest 10% af min cpu (det er også en lorte com) med 4 faner som før.
Men det virker..

Læg et svar og du får point :)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 20:44 #10
Navnet er House

          |*~*|
Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 20:45 #11
House?? what?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 21:21 #12
~                                                                      House on The  Hill                                                                      ~
Avatar billede Jackount Nybegynder
08. maj 2010 - 21:29 #13
Sure..
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 22:21 #14
~                                                                          Det Sidste Ord                                                                          ~