Avatar billede thomasfals Nybegynder
06. maj 2010 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Feedback ønskes på freelance portfolio

Hejsa

Jeg har netop smidt min portfolio online for min enkeltmands freelance virksomhed. Jeg søger lidt feedback på den overordnede stemning og indtryk.

http://thomasfals.dk

Mvh Thomas
06. maj 2010 - 21:54 #1
Du spoerger om den overordnede stemning og indtryk.  Jeg synes at hjemmesiden er rolig (ingen forstyrrende flash-billeder, ingen reklamebroel) og giver et serioest professionelt indtryk.  Farver, fonts, figurer passer godt sammen (ikke lysegraa tekst paa moerkegraa baggrund o.s.v.)  Den er god reklame for dine design evner.

Men hvad er formaalet med hjemmesiden?  Hvis formaalet er at folk skal fatte interesse  og kontakte dig med deres projekter saa virker det uhensigtsmaessigt at du skjuler linket til kontaktformularen i den oeverste banner, blaat paa blaat (jeg maatte lede efter den) og i din projectformular ikke tillader folk at fortaelle om deres projekt/problem foer de har udfyldt en lang raekke oplysninger og faaet dem evalueret.  Yderligere synes du at vaere mere interesseret i dig selv (du begynder siden med "Hej - Mit navn er Thomas Fals og jeg...."  Det er folk da ligeglad med) end i folks designproblemer.

Nu haaber jeg ikke at jeg forskraekker dig.  Min hensigt er at give feedback som jeg haabe vil bidrage til at forbedre din position.

Jeg ville sige begynd med kunderne.  Saasom:

"Du har brug for
effektivt design
    Godt webdesign er vaerdiskabende.....
sparring paa dit projekt
    input fra professionel tredjepart...
ideudvikling
    ...

Det kan jeg hjaelpe med.  Jeg er freelance webdesigner med speciale i effektive....  Yderligere kan jeg, gennem partnere, tilbyde tjenester i fotografi, motion graphics design..."

og saa et stort og tydeligt link til kontaktformular.  Sig ikke "...for at hyre mig.." for det ved folk ikke endnu.  Sig saadan noget som "Fortael mig om dit project.." og i din kontaktformular lad folk med det samme fortaelle om det der interesserer dem, projektet, og saa kontaktinformation.

Saa rent teknisk:  Det er aabenbart meningen at naar folk klikker paa et af felterne faar de yderligere oplysninger i et antal sider som skifter.  I mange tilfaelde virker det ikke (jeg har proevet i FF og IE).  Man faar foerste side og saa blank.  Der hvor det virker skifter siderne alt for hurtigt foer man kan laese hvad der staar.  Lad folk selv vaelge side to til fire naar de er klar.

Jeg haaber du kan bruge mine kommentarer, og i oevrigt held og lykke med business.
08. maj 2010 - 22:17 #2
thomasfals, fik du mit indlaeg?  Hvad er din reaktion?