Avatar billede Mette81 Juniormester
29. april 2010 - 08:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flash med xml virker ikke i IE...

Jeg har lavet et flashbanner der henter nogle billeder ind via xml. Jeg har fuldstændige stier til xml og billeder. Det mærkelige er at det virker fint i FF men ikke i IE. I IE ser man kun banneret hvor de generelle elementer kører fint men uden billederne. I FF ser man alt inkl billeder...

Nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh Mette.
Avatar billede audiotribe Nybegynder
29. april 2010 - 10:14 #1
Hej Mette,

Har du det liggende online, så jeg kan se det?

/ Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2010 - 20:09 #2
Hvorfor mener du det er en fejl i IE?
Har du prøvet på andre IE maskiner?
Avatar billede Mette81 Juniormester
03. maj 2010 - 08:30 #3
- Thomas: Nej jeg har desværre ikke noget jeg kan vise frem.

- John: Jeg ved ikke om det er en fejl i IE.. Det er bare den eneste browser der ikke viser banneret korrekt. Og ja jeg har prøvet på andre maskiner.

Mvh Mette.
Avatar billede Mette81 Juniormester
04. maj 2010 - 08:37 #4
Er der aldrig nogen der har oplevet det før? Jeg har VIRKELIG brug for hjælp her...

Mvh Mette.
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2010 - 14:17 #5
<ole>

Prøv at lægge et link til din XML-fil

/mvh
</bole>
Avatar billede Mette81 Juniormester
05. maj 2010 - 09:06 #6
http://www.123web.nu/xml.xml

Jeg har en xml til hvert billede...

Mvh Mette.
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2010 - 11:13 #7
Flash bruger utf-8 ved XML, så det er nok ikke hensigtsmæssigt at bruge iso-8859-1 - selvom det næppe er det, der får tingene til at fejle.

Umiddelbart må jeg tvivle på, det overhovedet har noget med Flash/XML at gøre. Hvis du lader Flash hente XML'en - og det lykkes at hente den - har jeg svært ved at forstille mig, hvordan der skulle være browser forskelle på, hvordan et plugin internt tolker XML'en.

Prøv at lægge et link til hele siden - incl. Flash
Avatar billede Mette81 Juniormester
06. maj 2010 - 11:35 #8
Nøj hvor skørt.. Jeg har fundet fejlen nu.. Pinligt!!!

Jeg havde glemt et www. der hvor swf'en bliver hentet ( <param name="movie" value="http://WWW.minside.dk/templates/newsite/flash/swf1.swf" /> ) og det kunne IE altså (som den eneste) ikke lige acceptere..

Jeg beklager og takker for indsatsen!

olebole vil du have point? Du har jo kigget xml og alt muligt :)

Mvh Mette.
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2010 - 12:14 #9
Vi venter til en anden god gang - men tak for tilbuddet  ;o)

Læg selv et svar og accepter det. Så lukkes tråden og pointene tilbageføres, så du kan bruge dem til et andet spm.  =)
Avatar billede Mette81 Juniormester
06. maj 2010 - 12:23 #10
Jeg takker :)