Avatar billede markw Nybegynder
29. april 2010 - 05:06 Der er 14 kommentarer

Hvilken løsning er mest optimal, når man skal håndterer en stor mængde kunder i en database?

Jeg har et gratis fluefiske magasin, hvor folk fra hele verden kan signe up. Og DET gør de, i langt større antal end jeg havde forventet, og derfor er jeg ved at undersøge hvordan jeg håndterer alle disse "sign up's" bedst muligt - og billigst!!

1) Skal jeg investerer i en server og selv hoste og pleje alle disse mail adresser?
- problemet er at jeg ikke rigtig har nogen erfaring i dette, og derfor ikke ved hvad dette kræver.

2) Findes der et godt firma, der tilbyder en billig løsning på denne form for service?

Mange hls.

M.
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2010 - 08:25 #1
I think you answered the question yourself.

1) ".....- problemet er at jeg ikke rigtig har nogen erfaring i dette, og derfor ikke ved hvad dette kræver"

So 2 would be the best choice :o)
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2010 - 08:27 #2
How do they sign up at the moment?

A little more information on your requirements will help
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2010 - 12:10 #3
Mit bud er billigste hostning der tilbyder mysql database
Avatar billede albertgf Nybegynder
29. april 2010 - 17:43 #4
Hvis du skal op i kæmpe databaser - så check Caspio..

Link http://lmgtfy.com/?q=Caspio
Avatar billede markw Nybegynder
30. april 2010 - 00:04 #5
Tak skal I ha' for jeres svar :O)
Jeg regner med at mit behov vil være at kunne opbevare ca, 200.000 - 300.000 sign up's - hvor jeg desuden skal kunne sende et nyhedsbrev/mail til disse mailadresser 4 gange om året, samt vedlige holde denne database, så alle mail adresser er opdateret.

Jeg har kigger på mysql, men blev lidt forvirret - Caspio vil jeg se nærmere på i løbet af weekenden, og undersøge priser o.lign.

Lige nu benytter jeg Mail Chimp, men det bliver hurtigt dyrt, efterhånden som min database vokser sig større.

Håber I evt. har nogle flere informationer, der kan beskrive om det vil være en god løsning at købe sin egen server - eller blot benytte et firma der udbyder en passende løsning.

Mange hls.
Mark.
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2010 - 11:24 #6
what price did you get from Mail Chimp?

Costs of purchasing/maintaining your own server can also be very expencive and time consuming.

200.000 - 300.000 sign ups isnt many so a simple system based on MySQL whould be enough.

In the end I think it all depends on your budget and how much time your willing to use yourself.

"Jeg har et gratis fluefiske magasin" Where can we se this?
Avatar billede markw Nybegynder
30. april 2010 - 16:37 #7
Hi Terry

I have no experience with MySQL at all, but I am an easy learner :O)
What would you recommend regarding learning more about a MySQL solution?? - I have just looked at their website (http://www.mysql.com/?bydis_dis_index=1) but I don't know where to start, if I want to get the brighter picture of what I need to "dive into" :O)
Isn't there some kind of tutorials I can watch and learn more about MySQL

PS. you can check my free fly fishing e-mag here: http://www.pool32mag.blogspot.com/ - everything has gone crazy since I published it 14 days ago.

Kind regards
M.
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2010 - 10:46 #8
Nice e-mag :o)

MySQL is just a relational database http://en.wikipedia.org/wiki/Relational_database

A database of some sort is required for storing the data for all of the sign-ins your getting.  Most web hosting companies offer MySQL and there will be an administrator frontend so you can create databases with tables etc. Do you have any knowledge of relational databases? If not then you will need to gain a basic knowledge so that you can create your database/tables for storing the sign-up information. You will then need to make your own Sign-in system and also
you're going to have to make a system which can send out your emails so that you can drop using MailChimp.  I have no idea if you can integrate your own sign-up system into  your blog http://www.pool32mag.blogspot.com/

There are actually a number of videos on YouTube which might help you get started with MySQL.
Avatar billede markw Nybegynder
01. maj 2010 - 10:57 #9
Hi Terry
Thank you very much for your info's - I really appreciate it :O)

I will look deeper into all this. and learn!!!

PS. glad you liked the e-mag - but I also have ALOT to learn here as well :O)

Kind regards
M
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2010 - 12:05 #10
sagt på en anden måde - alt det mysql crap du til start skal navigere udenom er business talk og database installation, opsætning og administration.

4 fokusområder:

1. Navigere i mysql hjælpen/tutorials for at finde sql syntaksen for de data operationer der skal anvendes.
2. Den 'administrator frontend' som Terry omtaler i #8 er ofte phpmyadmin - lær at bruge den!
3. programmere (serversite) op mod mysql api'et - altså anvende de funktioner som et givet sprog (f.eks. php) har for at tilgå mysql databasen.
4. unlad til start fokusere på slutbruger interface, brug stenalder formularer, get requests og fyldige tekniske tilbagemeldinger.
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2010 - 15:44 #11
if you are interested in doing it all yourself but letting a hosting company host it for you then try looking at

http://en.wikipedia.org/wiki/WordPress
Avatar billede markw Nybegynder
02. maj 2010 - 08:07 #12
Hi igen
Jeg er desværre bange for at jeg IKKE er skrap nok til at navigerer rundt i dette univers, da jeg ikke er nogen haj på dette plan.
Men tusind tak for jeres venlighed med dette.

Mange hls.
M.
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2010 - 09:37 #13
I'm sure you could pay to get a website made which meets your requirements and which are also cheaper than Mail Chimp.

You could try placing a question in Job/Opgave category and try gettying a price
Avatar billede markw Nybegynder
02. maj 2010 - 10:20 #14
Hi Terry
That is a very good idea - Thank you - again :O)
M.