Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
23. april 2010 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering af Word

Hej!

Jeg har nogle problemer med mit word (ved ikke om det også gælder resten af office pakken). Jeg kan ikke bruge ting som automatisk opdatering af dato, ligesom automatisk opdatering af sidetal heller ikke kan benytter, så skriver den blot følgende komando:
page {number} of {of numbers} eller noget i den stil.

Sidst men ikke mindst har jeg ikke mulighed for at se ligninger, når jeg henter et dokument, som jeg IKKE selv har "lavet".

Håber meget nogle af jer kan hjælpe mig! det ville ihvertfald være en stor hjælp!

Venlig hilsen

Lasse Aagaard-Møller
23. april 2010 - 12:21 #1
Det ser ud som om du har slået visning af feltkoder til.
Slå visning fra igen med Alt-F9.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
23. april 2010 - 12:24 #2
Ja, dette er jeg også klar over. Men kan man ikke slå dette til konstant, så man er fri for at skulle trykke dette hver gang man åbner et dokument?

Og det med alt F9 virker ikke :S Det laver blot { } ikke viser ligningerne :s
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. april 2010 - 16:55 #3
Du skriver ikke, hvilken Word-version, det drejer sig om.

Alt+F9 er standard tastaturgenvej til at ændre følgende indstilling:
Word 2003 og tidligere: Funktioner > Indstillinger > fanen Vis > Feltkoder.
Word 2007: Office-knappen > Word-indstillinger > Avanceret > Gruppen Vis dokumentindhold > Vis feltkoder i stedet for deres værdier.

Indstillingen gælder for Word-programmet og ikke kun for et enkelt dokument. Dog er det sådan, at hvis du har flere dokumenter åbne og har lavet forskellige indstillinger for visning af feltkoder deri, så husker Word dette, indtil du har haft dokumenterne lukket. Næste gang du åbner et af dokumenterne igen, skulle den aktuelle indstilling (til eller fra) for visning af feltkoder gælde.

Som jeg forstår det, virker det ikke sådan hos dig. Hvis det er korrekt forstået?

Du skriver "Og det med alt F9 virker ikke :S Det laver blot { } ikke viser ligningerne :s "

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg forstår, hvad du mener med det. Det får mig dog til at tænke, at du måske ikke trykker på Alt-tasten men på Ctrl+tasten, samtidig med, at du trykker F9. Ctrl+F9 indsætter et nyt, tomt felt, der ser ud som {  } og med grå baggrund, klar til at blive udfyldt med data.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
23. april 2010 - 18:59 #4
Tusind mange tak! det var lige det som skulle til!!! :D

Du er kanon! Hvordan kan jeg give dig point ? :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. april 2010 - 20:10 #5
Velbekomme. Dette er lavet som et svar - det giver dig mulighed for at give point.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
24. april 2010 - 07:08 #6
sådan, så skulle det være ordnet :) endnu engang rigtig mange tak!!! :)