Avatar billede ahh Nybegynder
22. april 2010 - 18:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gantt diagram

Jeg har en tabel der har navnet PP med Projektnummer, StartDato og Slutdato disse data vil jeg gerne vise i et Gantt diagram i en rapport.

Det optimale vil være:
i rapportens sidehoved vises uge nr. og neden under ugens dage ud fra StartDato og Slutdato
i rapportens detaljesektion vises Projektnummer, StartDato og Slutdato som en linie.

Bruger Access 2003.

Den er ikke let men er der nogen der har prøvet det eller kan hjælpe mig på vej.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2010 - 07:12 #1
En hurtig ide:

en tabel datoer - genneret vha. kode (feltet dato - 1 post for hver dag)

pseudo kode:

select datoer.dato, week(datoer.dato),p,iif(p is null,"  ", "----") from datoer left join PP on <dato sammenligning>

I rapport - gruppering på uge.
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2010 - 08:56 #2
You can download a very simple example of a Gantt diagram using the chart control.
http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=108369

I'm sure you can get some ideas from it.
Avatar billede terry Ekspert
28. april 2010 - 08:58 #3
a little input might help here
Avatar billede ahh Nybegynder
06. maj 2010 - 18:12 #4
Jeg er ved at prøve noget som kan hentes og vender tilbage det samme som du siger terry ligger link ud senere
Avatar billede ahh Nybegynder
23. august 2010 - 07:45 #5
Har fundet en løsning gennem dette link http://www.bandwood.com/gbs.htm