Avatar billede popcorn24 Nybegynder
22. april 2010 - 09:01 Der er 6 kommentarer

DB lister og gem til fil

Hej
Jeg skal have skrevet Dækningsbidragslister ud for måneden, som skal afstemmes til omsætningen i balance. Jeg kan kun finde at jeg kan skrive nøgletals rapport i under finans, altså ikke kun specifik en Dækningsbidragsliste ud. Jeg skal også have skrevet det ud for kunder og varegrupper. Men de lister jeg får ud, er ikke lige dem jeg skal bruge.

Der kun er nøgletals rapporten, så få jeg den ud med 0,0 hvad skal jeg gøre ?

Så er der nogen under Debitorer og Lager under statistik, men synes ikke rigtig den kommer med det jeg ønsker.

Dækningsbidrag liste kunder, og dækningsbidrag varegrupper,jeg får alt for meget med. Det skal bare være en enkelt oversigt over måneden.

Derudover så ville jeg gerne kunne skrive mine balancer over til fil eller Excel, det vil systemet ikke, jeg kan ikke få det til at gemme det som en tekst fil, for der kommer ikke et sti dertil.

popcorn
Avatar billede jvm174 Nybegynder
23. april 2010 - 00:47 #1
Hej Popcorn24
Hvilken vers. af NAV benytter du?

Umiddelbart vil jeg mene du skal oprette analyse i salg & marketing (hvis du har licens til det, og kører en nyere vers. af NAV) - det kan nok hjælpe dig på vej i den rigtige retning.

Rapporterne skal være udviklet til at kunne udskrive til fil eller Excel, så hvis det ikke fremgår af fanebladet "Indstillinger", så skal ud ikke forvente at kunne få en fornuftig fil ud af det.
Mulighed for at gemme via "Vis udskrift" er altid til stede - vælg filer - gem som HTML når du har rapporten fremme via "Vis udskrift".
Denne fil kan du så efterfølgende åbne i Excel, og bruge en masse tid på at få data placeret pænt :-(

Dette virker dog kun hvis du kører som min. en Windows version af NAV...
Altså er det vigtigt at du skriver vers. af NAV når du stiller spørgsmål :-)

/JVM
Avatar billede jvm174 Nybegynder
23. april 2010 - 00:50 #2
Hvis du kører C5 virker intet af det jeg skriver... svaret henvender sig til NAV (Navision)....
Avatar billede Titan38 Praktikant
23. april 2010 - 11:18 #3
På at skitsér præcis hvad din liste skal indeholde, så skal jeg sende dig en beskrivelse af, hvordan du kan lave den rapport du ønsker!
Avatar billede Titan38 Praktikant
23. april 2010 - 11:22 #4
....hvis du fortæller hvilken version af C5 du bruger, skal jeg samtidig fortælle dig hvordan du overfører til Excel!
Avatar billede popcorn24 Nybegynder
29. april 2010 - 15:26 #5
Jeg har desværre været væk et par dage, derfor svare jeg først nu. Det er Navision C5  3,0 jeg køre.
Jeg har startet her i virksomheden, og har ikke haft med C5 at gøre før, kun Navision for mange år siden.
Men det er et okay system C5. Jeg har overtaget en "to do liste"
og i den står der:
DB-liste kunder og DB-liste vargrupper år til dato. Men når jeg laver dem, kommer der lister med rigtig mange sider på, og det siger min chef at det er ikke de han plejer at få hmmm! og jeg kan ikke se de gamle lister nogen steder, så kunne jeg jo bedre finde frem til det.
Det samme er den næste punkt: DB-liste for mdr./afstemmes til omsætning iflg. balance. hmm! når jeg spørger hende der er gået på efterløn, kan hun ikke huske hvad hun gjorde, og jeg får en igen en liste på mange sider.

Jeg mener bare at det skulle være to linier i det her tilfælde.

popcorn
Avatar billede Titan38 Praktikant
04. maj 2010 - 15:44 #6
Hej popcorn

Dette er lige som dit sidste nye spørgsmål vanskeligt at skrive en lang forklaring om.

Hvor er du geografisk?

Kan sagtens hjælpe dig remote, hvis du er interesseret!

Mvh.
tommy@hapscomputer.dk