Avatar billede mboesen Novice
11. april 2010 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SSI ændre udseende i Dreamweaver?

Hej

original website
www.boesenfoto.dk

dette drejer sig om
http://www.boesenfoto.dk/boesenfoto_2010/index.html

Jeg sidder og er ved at redesigne min hjemmeside og jeg forsøger mig nu med Server Side Include (SSI). Det har jeg ikke brugt før.

Jeg har fået sat serveren op til at fungere med SSI og det virker.

Men jeg er løbet ind i et problem, hvor at udseendet ændres i Dreamweaver CS4, når jeg sætter min SSI side ind. Hvilket kan gøre det mere uoverskueligt for mig. Er det noget jeg gør forkert.

Underligt nok vises siden korrekt på nettet, når den er uploaded....

Jeg vedlægger nogle links til screendumps for at vise hvad jeg mener. Jeg har lavet farvet DIV for at bedre kunne se problemet.

Så her ser layouttet ud

http://www.boesenfoto.dk/boesenfoto_2010/index.jpg

Når jeg indsætter SSI-filen i det gule felt, min bund

http://www.boesenfoto.dk/boesenfoto_2010/index_a.jpg

Så fjernes alle de farvede felter.....

Men testes begge filer via nettet - på serveren, så ser begge korrekte ud.....

index.html
http://www.boesenfoto.dk/boesenfoto_2010/index.html

index_a.html med bunden sat ind
http://www.boesenfoto.dk/boesenfoto_2010/index_a.html

Hvordan kan det være og hvad kan jeg gøre? Hvis der er noget at gøre.

Jeg takker på forhånd for hjælpen

Michael
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2010 - 23:27 #1
grunden er at du gør din side invalid - du må kun have ét body og html element med da du åbenbart både lægger dem ind i din html fil og din inkluderede fil ødelægger du koden. Du kan læse lidt mere om valid kode her; http://www.web-dev.dk/post/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
Avatar billede mboesen Novice
12. april 2010 - 08:06 #2
Hej og tak for svaret. Forstår hvad du mener og ja, kan godt se at der ikke skal være kode begge steder, men var i tvivl om "kodningen" af teksten. Hvis jeg bare valgte et TXT doc, så blev det bare en linie.

Kan man kode teksten i et HMTL doc, men undlade body etc?

Men egentlig er problemet jo ikke i browseren, men hvordan Dreamweaver viser siden i DESIGN mode. Men er det også grundet dobbelt BODY etc?
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2010 - 09:26 #3
du ikke bare kan men også skal kode den inkluderede fil uden body etc - men den inkluderende fil skal have doctype, body etc så det samlet bliver et stykke valid html (i hvert fald medmindre du selvfølgelig laver en include-fil netop til fx top eller bund hvor det giver mening at have fx body liggende men så skal den tilsvarende heller ikke være i den inkluderende).

Jeg benytter ikke selv DW og selv hvis jeg gjorde ville jeg ikke benytte design-mode så jeg må desværre melde pas til det issue.
Avatar billede mboesen Novice
13. april 2010 - 08:28 #4
Ok, tak for hjælpen... det var ikke helt det jeg manglede, men du var den eneste som hjalp ;-)

Jeg har dog efterfølgende fundet nedenstående til andre interesseret, hvis det kan hjælpe nogen. Jeg har ikke haft tid endnu, men håber at det er løsningen i DW

How to create a simple footer SSI using Dreamweaver
Create a new file in Dreamweaver.
Type in the information that you wish to appear on the bottom of your web pages. This might include your company address, or links to other sections of your site. For example:

Home | Contact Us | Gallery |Orders
After typing the desired text, use the Property inspector to add links.
Select Window > HTML to open the HTML inspector. The source code for the example above looks like this:
<html><head><title>Untitled Document</title><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"></head><body ><p ><a href="/support/dreamweaver/ts/documents/home.htm">Home</a> | <a href="mailto:myemail@address.com">Contact Us</a> | <a href="/support/dreamweaver/ts/documents/gallery.htm">Gallery</a> | <a href="orders.htm">Orders</a></p></p></body></html> Highlight all the text displayed in black and delete it. The HTML inspector should contain only the information in red. It is especially important NOT to have <html>, <head> or<body> tags in the SSI, because this will cause the HTML on the page to become invalid once the SSI is inserted.
Choose File > Save to save the file. Name the file "footer.ssi" and save it inside the local root folder of your site.
Next, create a new HTML file and save the page inside the local root folder. Click the cursor on the page where you wish to insert the footer.
Select Insert > Server-Side Include. In the Select File dialog box, navigate to the footer.ssi file.
Save the HTML file with the .shtm or .shtml extension and close it. Using the Site Window, upload (put) the file to the remote server. Using your browser, go to the URL to view the page remotely from the server. Steps 6 - 8 can be repeated as often as desired, to add the footer information to multiple pages within a site.

http://kb2.adobe.com/cps/143/tn_14380.html#html