Avatar billede jensand Nybegynder
11. april 2010 - 09:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til Router

købte en router igår sætter den til men den gider ikk gå på nettet via den
den siger noget med at jeg får tildelt min Ip adresse statisk
og så skal jeg selv skrive en ip adresse og noget DNS server :S
er der ikke en router hvor man kan undgå det : )

når jeg ind og læser om den står der godt nok noget med routing Statisk IP

der er tale om denne sag her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=636689
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. april 2010 - 10:19 #1
Hvilken internet udbyder har du?
Hvis det er fordi du normalt har dynamisk IP adresse, må du vel
skulle gå ind på routeren og konfigurere den til at være dette.

Typisk kommer du ind på den ved at skrive 192.168.1.1 i evt. en browser. Ellers står det i manualen.
Avatar billede jensand Nybegynder
11. april 2010 - 10:23 #2
jeg satte min computer til direkte i væggen
gik ind i Everest og så så hvilke tal der var på netkortet når den var sat direkte til

skrev alle tallene ned dns dhcp osv

og satte så routeren til igen og gik ind ig satte de tal ind der og nu virker det upåklageligt

er det den rigtige måde at gøre ? :S
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. april 2010 - 10:32 #3
Lige præcis, super. :)
Avatar billede jensand Nybegynder
11. april 2010 - 10:41 #4
fint nok tak : )