Avatar billede henrik Nybegynder
08. april 2010 - 11:43 Der er 7 kommentarer

USB-enhed blev ikke genkendt. Hvad skal jeg gøre for at kunne bruge min eksterne harddisk?

ingen pc'er eller Mac vil genkende min WD Essential (my passport) eksterne harddisk (500GB)..

Jeg har prøvet at opdaterer USB drivere på min PC, men stadig samme problem.
Den eksterne harddisk virker som om den starter fint når jeg tilslutter den, men jeg får den lille popup besked fra menulinien: USB-enhed blev ikke genkendt

Jeg har prøvet at tilslutte den flere forskellige pc'ere og en mac. Samme problem med pc og mac finder bare ingen HD.

Håber der er en som har en løsning på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 11:54 #1
Prøv at hive disken ud af den`s case og tilslut den som alm. disk
Avatar billede henrik Nybegynder
08. april 2010 - 11:59 #2
Det er vist ikke meningen at den skal hives ud af sin case.
inden jeg tør skille den ad, er der andre forslag ?
Avatar billede monberg Nybegynder
08. april 2010 - 15:48 #3
Som helge skriver, så ville jeg også lige prøve det, det kan jo sagtens være USB interfacet er er gået i stykker på din disk, nu du skriver det lyder som om den starter ordentligt op.

Windows bruger jo sine egne drivere, som er generelle, så jeg formoder ikke der er det store at gøre på den front.
Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2010 - 10:56 #4
Kan det have noget at gøre med at det er et USB 2.0 stik på den eksterne harddisk?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 11:58 #5
USB 2.0 er bagud kompatibel, dvs at den også virker på en 1.0, har den virket før, eller er det en helt ny.
Avatar billede henrik Nybegynder
02. september 2010 - 12:25 #6
Den har virket før på en computer og efter jeg tilslutte en anden pc har den aldrig virket længere..
Avatar billede Korsholm88 Nybegynder
16. november 2010 - 12:18 #7
Så ville jeg prøve at sætte den i comutern. med så meget bøvl havde jeg gjort det. ka os være et stik er røget ud fra dens case til disken.