Avatar billede kind Nybegynder
06. april 2010 - 21:02 Der er 6 kommentarer

hardisk med i/o fejl

Hej

jeg er har en Seagate Baracuda "ST3500320as" som har været ulæselig fra bios og i windows... så har jeg købt en af samme model udskiftet printet.... hvor den herefter i bios blir genkendt

jeg køre Windows 7 og når jeg er i kontrol panel.. adminstration og vil " installere " sata drevet siger den i/o fejl

jeg har så prøvet at køre seagate tools både i win og dos udgaven... der kan den ikke køre test på hdd.....

har også prøvet Data recovery for NTFS file systems og der kan den heller ikke hitte mine data...

hvad kan jeg ellers gøre ?

min hardware opsætning er som følger:

motherboard = asus pk5c
cpu = intel duel core 2 "e6550"
4 gb ddr2 ram
grafikkort = nvidia geforce 8600 GTS

håber det hjælper :)
Avatar billede corkyb Nybegynder
06. april 2010 - 21:09 #1
Hej
Og hvis du kører en alm. chkdisk /f bliver der så fundet nogen fejl?

mvh
irminger
Avatar billede kind Nybegynder
06. april 2010 - 21:18 #2
det er windows 7 .... :) kan ikke køre chkdisk i såfald ved jeg ikke hvorfra ...har prøvet at gå i cmd intet held der
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 21:47 #3
Avatar billede corkyb Nybegynder
06. april 2010 - 22:07 #4
præcis...
Avatar billede kind Nybegynder
06. april 2010 - 22:13 #5
Hej igen

og undskyld havdet lavet en stavefejl... :)  har kørt chkdsk /f og der var ingen fejl...men det er så også kun ( c: drevet ) den har kunne tjekke da det ( defekte drev ) ikke har noget drev bukstav i det at drevet ikke kan installeres i admintrationen :(
06. april 2010 - 22:38 #6
Det der trix med at skifte styreprint tror jeg ikke lige er 'bare' med dagens HD'er...

Der er jo skrevet en eller anden form for kalibrerings "algoritme" mht. præcist placering af spor mm. på selve den magnetiske skive i en Chip på styreprintet. Og den info passer sansynligvis ikke præcist til din magnetiske skive ?
Der skal så special værktøj/software til...

RIP!

---

http://www.diskhelp.dk/ ? (Set i anden forbindelse)