Avatar billede sebsfar Nybegynder
06. april 2010 - 09:34 Der er 3 kommentarer

Tilmelding fra Xp til Domæne Server

Jeg har købt nogen asus eee Pc 1001 Ha til skolen, med Xp på.
Den vil jeg rigtig gerne have tilmeldt min server og det er der problemet opstår. Det giver Xp-versionen mig ikke lov til.

Jeg plejer at højre klikke på "denne computer" og derefter vælge "egenskaber" så trykker jeg på fanen "Computernavn" og derefter ville jeg have valgt knappen "skift" hvis den havde givet mig mulighed for at tilmelde Computeren til Domæne.

Jeg har godt nok prøvet, men der sker intet.

Jeg har aldrig været udsat for det før, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre her.
Avatar billede dr.big Nybegynder
06. april 2010 - 10:24 #1
Er det HOME?
Du skal have Pro for at tilmelde det i et domain
Avatar billede sebsfar Nybegynder
06. april 2010 - 10:40 #2
Det er en Home edition. Hvad gør jeg så??
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. april 2010 - 10:47 #3
Geninstaller pc'en med enten XP Pro eller Win7 Professional, Enterprise eller Ultimate.

Som Dr. Big også skriver, så kan du ikke melde en Home udgave ind i et domæne.
Havde samme problem på mit arbejde med en EEE pc som var født med XP Home. Geninstallerede med Win7 Ultimate og så kunne den fint meldes ind i vores domæne.