Avatar billede greeny Nybegynder
19. juli 2001 - 23:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

datakabel 3210 v.5.31

Okay dav
Jeg vil give 300 point til den der kan/vil finde et program til at \"unlocke\" en nokia 3210 v.5.31..Jeg har siddet op hele natten og prøvet at finde det..Men uden held...Håber i kan hjælpe mig..HUSK det skal være v.5.31
Avatar billede realone Nybegynder
19. juli 2001 - 23:34 #1
Har fundet dette indtil videre:
http://www.conecta2web.com/trucos/trucos.htm
</RealOne>
Avatar billede realone Nybegynder
19. juli 2001 - 23:34 #2
Du skal klikke på Descargar i højre side for at downloade!
</RealOne>
Avatar billede rvj Nybegynder
20. juli 2001 - 08:40 #4
Nu ved jeg ikke helt hvor ny den er (v.5.31), men hvis det er en af de nyere kan det godt være lidt besværligt, det er sådan noget med at du skal til at kortslutte noget inde i telefonen og køre et program. Det kan godt blive lidt grimt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juli 2001 - 08:51 #5
Dette skulle løse dit aktuelle problem:

Først henter du denne Nokia reader: http://www.qmobile24.com/Programs/Nokia/noktool.zip

derefter:

Unlock V. 5.31

You need to open the phone (Take both express on covers off) opening the 2 screws on the phone and then taking off the white tab (the aerial) then you locate the EEPROM it is a chip with 4 legs on each side it is
located near the ringing speaker / tweeter it says on the chip 24c128 / it should always start with 24c ! and is always 4 legs on each side here is a diagram

* -5---6---7--8-*
*                    *
* 24cXXX        *
*                    *
* *                  *
* -1---2---3--4-*

(you can always tell what number one is by finding the little indent on the chip that means the indent is next to leg)

Normally, take the screen out and then put the circuit board back in so you can fit the battery and cable straight into the phone and all you have to short is the chip you can do this when the screen is not in the phone.

Now this is what you have to do,
1. Make sure the phone is ON.
2. Connect the phone cable (M2BUS only, if you don\'t have one please check shop for Guaranteed cable)
3. Run nokiatool33.exe to read phone (I emailed it as a attachment)
4. Read the phone using the READ ME button.
5. On EEPROM 24c128 short pin 6 and 7
6. Read the phone again using READ ME button this time you will get no IMEI number or a different IMEI with characters in EG I want to unlock LOCK 1 the network lock.
7. Press the unlock button on the lock you want to unlock
8. Press unlock 4 more times.
9. Then un short the EEPROM chip
10. Press unlock and it the program will now change from closed to lock

You can do this on any lock making sure you repeat steps 1 - 10.

Læs i øvrigt: http://www.qmobile24.com/nokia3210.htm - mange andre fixe ting.

NanoQ
Avatar billede greeny Nybegynder
20. juli 2001 - 11:27 #6
Hmm. De sider i har gevet ham har ikke hjulpet mig
nanoq>>> Det program du linker til og det du forklar om passer ikke sammen?!??!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juli 2001 - 11:35 #7
Den jeg linkede til skulle også bruges...

Men prøv alternativt denne: http://www.nokiawarez.com/download.php?id=110

Det er nyere version af den der er nævnt i teksten :)
Avatar billede greeny Nybegynder
20. juli 2001 - 13:08 #8
Jeg forstå ikke nr 5 5. On EEPROM 24c128 short pin 6 and 7
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juli 2001 - 13:13 #9
Du finder eeprom\'en hvorpå der er trykt 24c128 (når på \"motherboard\"

* -5---6---7--8-*
*                    *
* 24cXXX        *
*                    *
* *                  *
* -1---2---3--4-*

Med en papirclips eller lignende kortslutter du ben 6 og 7 :)
Avatar billede greeny Nybegynder
20. juli 2001 - 13:18 #10
øhhh?