Avatar billede magger Novice
04. april 2010 - 00:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at åbne word-dokument

Jeg har gemt et word-dokument med en adgangskode til åbning og når jeg nu prøver at åbne dokumentet får jeg, efter at have tasted adgangskoden, en fejl, og dokumentet kan ikke åbnes.

Fejlmeddelelsen lyder på en uspecificeret fejl, og der står flg.:
[i]Filen kan ikke åbnes, da der er problemer med indholdet.
Uspecificeret fejl
Placering: Del: /word/document.xml, Linje 2, Kolonne 591826[i]

Jeg kan kun klikke OK, og det får jeg ikke dokumentet åbnet af. Adgangskoden er den rigtige - har tjekket flere gange.

Nogen bud på, hvordan jeg får åbnet mit dokument?
Avatar billede thov Forsker
04. april 2010 - 04:20 #1
Prøv om 'Damaged DOCX2TXT' kan læse filen http://www.s2services.com/
Avatar billede magger Novice
04. april 2010 - 14:11 #2
Det virkede desværre ikke med Damaged Doc. Når jeg forsøger, kommer der fejl og jeg bliver spurgt, om jeg vil sende en fejlmeddelelse. Fejlen lyder som følger:
The word/documents.xml file, which contains all the text within the docx file, is either missing from the xml collection within the docx file or is empty.
Sorry, there is no text to recover.

Prøvede derefter WordFix, men også uden held - her får jeg samme fejl som før. Jeg har lidt adgangskode-begrænsningen mistænkt for at være synderen, men der er vel ikke noge måde, jeg kan fjerne den, når jeg ikke kan åbne dokumentet?

Andre ideer??

Pf tak.
Avatar billede thov Forsker
04. april 2010 - 14:52 #3
Uden tvivl er det adgangakoden som står i vejen, men prøv med http://www.recoverytoolbox.com/word.html
Avatar billede magger Novice
04. april 2010 - 15:47 #4
Takker for svar.

Jeg fik løst mit problem ved at skrive dokumentet på ny :/

Samme problem viste sig igen, men belært af bitter erfaring havde jeg kopieret alt tekst og billeder ind i et åbent dokument, inden jeg gemte. Det viste sig at være et af billederne, der skabte problemet, for da jeg tog billedet ud, gemte dokumentet og åbnede det igen, var der ingen problemer.

Så jeg nåede ikke til recoverytoolbox, men det er sikkert godt at have til en anden god gang.

Vil du lægge et svar så du kan få point?

/magger
Avatar billede thov Forsker
04. april 2010 - 16:26 #5
Svar kommer her :-)

DOCx formatet er noget F*nden (og Bill G.) har skabt. Man har på fornemmelsen, at det udelukkende er for at genere sagesløse Word brugere, for filerne går let 'i stykker', og er ikke bagudkompatible - har man en ældre Word version er man tabt.