Jeg har fundet problemet og knækket nøden! :o)
Efter mange søgninger og flere mere eller mindre hjælpsomme løsningsforslag har jeg fundet ud af hvorfor itunes 9.1 ikke ville åbne.
Det er - som allerede nævnt i tråden - programmet "Bonjour" som er drillepinden, da der er en eller anden fejl i den version som er implementeret i itunes 9.1 (i tidligere opdateringer har "Bonjour" som oftest ligget til download særskilt).
Hvis man åbner Joblisten og kigger under "Processer" vil man se, at "mDNSResponder.exe" drøner derudaf og bruger uforholdsmæssigt meget af CPU´en. Denne "mDNSResponder.exe" er lig med "Bonjour".
Afslut "mDNSResponder.exe" og gå til "Tilføj eller fjern programmer" hvor "Bonjour" slettes.
(Umiddelbart efter "mDNSResponder.exe" er afsluttet vil itunes i øvrigt kunne åbnes, men der vil ikke være mulighed for at bruge Airtunes, remote-app´en fra en Itouch/Iphone og andet godt…)
Når nu "Bonjour" er slettet kan man via
http://support.apple.com/da_DK/downloads/ hente et andet program hvori "Bonjour" er implementeret… og hvis man tager "Airport værktøj 5.5.1 til Windows" er man kørende.
Hvis man i forvejen har installeret Airport værktøjet, vil jeg anbefale at det slettes og hentes ind på ny, i stedet for bare at overskrive det.
(Hvis man allerede har Airport værktøjet på sin PC vil man opdage, at det i øvrigt heller ikke virker så længe den fejlramte "Bonjour" implementeret i itunes 9.1 ligger på computeren)
Så altså… UD med den "Bonjour" der følger med itunes 9.1 opdateringen og IND med den der ligger i Airport værktøjet.
N.B. Det er vigtigt at "Bonjour" vitterligt slettes og man ikke bare forsøger sig med at overskrive den… for så er der alligevel ballade.
:o)