Avatar billede HenrikKaag Nybegynder
01. april 2010 - 14:46 Der er 13 kommentarer

iTunes vil ikke starte

iTunes.exe kører i joblisten, men programmet starter ikke.
Jeg har afinstalleret og inst. iTunes 9.1 på ny. Intet virker.
Jeg har en laptop som har de minimum krav som det kræves for at kunne kører iTunes. Jeg har haft iTunes til at kører på min pc før. Jeg håber I kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre for at få det til at virke. Pft, mvh Henrik
Avatar billede ThomasBojsen93 Nybegynder
02. april 2010 - 09:25 #1
jeg har nøjagtigt samme problem. Svar ønskes :>
Avatar billede mserritzlev Nybegynder
02. april 2010 - 12:24 #2
Jeg har også disse problemer, og jeg har forsøgt at af-installere og installere flere gange.
Avatar billede traet-af-itunes Nybegynder
03. april 2010 - 14:04 #3
Jeg fandt en løsning der virkede for mig på http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=2384217&tstart=15

Nemlig at slå bonjour fra i "kontrolpanel", "administration", "tjenester" ved at finde bonjour på listen, højreklikke og under "starttype" i "egenskaber" angive "deaktiveret.
Efter en genstart virker Itunes, men Bonjour virker selvfølgelig ikke mere :-)

Om du kommer til at savne Bonjour, kan ses på http://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_%28software%29 hvor man kan se en forklaring på hvad programmet gør.

Jeg har ikke oplevet problemer med denne løsning (endnu) men da jeg ikke er en it-ekspert, vil jeg ikke sværge på, at denne klampløsning ikke giver problemer senere hen :-)
Avatar billede nynoe Nybegynder
06. april 2010 - 23:11 #4
Som en midlertidig løsning, start itunes op hvis du lukker processen mDNSResponder.exe.
Avatar billede Anders_T Nybegynder
08. april 2010 - 21:50 #5
Jeg har fundet problemet og knækket nøden! :o)

Efter mange søgninger og flere mere eller mindre hjælpsomme løsningsforslag har jeg fundet ud af hvorfor itunes 9.1 ikke ville åbne.

Det er - som allerede nævnt i tråden - programmet "Bonjour" som er drillepinden, da der er en eller anden fejl i den version som er implementeret i itunes 9.1 (i tidligere opdateringer har "Bonjour" som oftest ligget til download særskilt).

Hvis man åbner Joblisten og kigger under "Processer" vil man se, at "mDNSResponder.exe" drøner derudaf og bruger uforholdsmæssigt meget af CPU´en. Denne "mDNSResponder.exe" er lig med "Bonjour".

Afslut "mDNSResponder.exe" og gå til "Tilføj eller fjern programmer" hvor "Bonjour" slettes.

(Umiddelbart efter "mDNSResponder.exe" er afsluttet vil itunes i øvrigt kunne åbnes, men der vil ikke være mulighed for at bruge Airtunes, remote-app´en fra en Itouch/Iphone og andet godt…)

Når nu "Bonjour" er slettet kan man via http://support.apple.com/da_DK/downloads/ hente et andet program hvori "Bonjour" er implementeret… og hvis man tager "Airport værktøj 5.5.1 til Windows" er man kørende.

Hvis man i forvejen har installeret Airport værktøjet, vil jeg anbefale at det slettes og hentes ind på ny, i stedet for bare at overskrive det.

(Hvis man allerede har Airport værktøjet på sin PC vil man opdage, at det i øvrigt heller ikke virker så længe den fejlramte "Bonjour" implementeret i itunes 9.1 ligger på computeren)

Så altså… UD med den "Bonjour" der følger med itunes 9.1 opdateringen og IND med den der ligger i Airport værktøjet.

N.B. Det er vigtigt at "Bonjour" vitterligt slettes og man ikke bare forsøger sig med at overskrive den… for så er der alligevel ballade.

:o)
Avatar billede Tinasofie Nybegynder
09. april 2010 - 15:02 #6
Jeg har helt samme problem. Har prøvet ALT, men Bonjour vil bare ikke slettes. What to do? Er der nogen der har prøvet at kontakte Apple?
Avatar billede Tinasofie Nybegynder
09. april 2010 - 19:27 #7
Jeg har endelig fundet en løsning, i hvert fald for dem der har Bullguard. For jeg har nemlig lige skrevet en mail til Bullguard, fordi at jeg havde læst noget om at kunne være ens antivirusprogram der blokere for itunes. Der gik højst et kvarter så havde jeg fået svar tilbage. Det viser sig at være en konflikt mellem Adobe og Bonjour der er problemet, og derfor fik fik jeg et program der fjernede bonjour (jeg kunne nemlig ikke fjerne det på almindelig vis). Og wupti så virkede itunes igen da jeg havde genstartet computeren. Hvis du ikke har Bullguard så kan du jo prøve at kontakte dem du ellers får dit antivirusprogram fra.
Har også læst at det virker for nogen at installere en ældre version af itunes, da det simpelthen er itunes 9.1 der generelt  er noget galt med.
Håber det kommer til at fungere på den ene eller anden måde :-)
Avatar billede Anders_T Nybegynder
09. april 2010 - 21:04 #8
Har du afsluttet "mDNSResponder.exe" i joblisten under "Processer" før du prøver at fjerne "Bonjour" i "Tilføj eller fjern programmer"? - For hvis programmet kører når du prøver at slette det kan der opstå problemer.

:o)
Avatar billede Anders_T Nybegynder
09. april 2010 - 21:18 #9
Hov... så lige at du nu HAR fået fjernet "Bonjour" efter din snak med Bullguard.

Godt at det virker igen... men hvis du ikke har "Bonjour" vil der være nogle ting som ikke fungerer i itunes. Eksempelvis bruger jeg selv Airtunes og har deraf 3 Airports rundt omkring i huset som jeg streamer musik til... og styrer det via en itouch med remote-app´en. Hverken det ene eller andet kan lade sig gøre uden "Bonjour".

Det er - som jeg tidligere har skrevet - IKKE itunes 9.1 den er gal med, men derimod den version af "Bonjour" der er implementeret i selve itunes opdateringen.

Der er derfor ikke behov for at hente en ældre version (det vil sandsynligvis kun skabe andre problemer med biblioteket samt med synkronisering og opdateringen af itouch/iphone.)

Hvis man har behov for "Bonjour" (det er det jo ikke alle der har) kan det hentes i en fejlfri version der ligger implementeret i Airport værktøjet 5.5.1 (som i øvrigt også er en opgradering der udkom 31/3 - 10 ligesom itunes 9.1)

Jeg har selv Bullguard på alle mine computere, og det har ikke (denne gang i alt fald... ;o)) noget med en konflikt at gøre mellem itunes og virusprogrammet. - At du så har fået det til at virke efter du kontaktede dem er jo kun glædeligt, men det skyldes jo så også at det er fordi du fik mulighed for at fjerne den fejlramte "Bonjour".

:o)
Avatar billede Tinasofie Nybegynder
10. april 2010 - 11:36 #10
Jeg har nemlig ikke noget at bruge Bonjour til overhovedet, Så nu er jeg bare glad for at den er væk og itunes virker igen.
Avatar billede Tinasofie Nybegynder
12. april 2010 - 16:41 #11
Rettelse: Programmet fjerner ikke Bonjour helt, det slår bare det fra som er i konflikt i Bonjour.
Avatar billede HeCaSt Nybegynder
16. april 2010 - 10:15 #12
Itunes & Bonjour - tak til Anders T

Jeg kunne heller ikke åbne Itunes efter opdatering, men takket være de vise ord fra Anders T, lykkedes det igen at åbne Itunes - tusind tak for det. Jeg afsluttede processen "mDNSResponder.exe" og fjernede Bonjour - vupti så kørte det igen. MEN, jeg fandt ud af, at jeg bruger Bonjour i.f.m. deling i hjemmet via Itunes.....Jeg fulgte så dit råd, og hentede Airport 5.5.1. hvori Bonjour er indeholdt. Så langt så godt - det giver dog samme problem som med Bonjour indeholdt i den nye Itunes version - "mDNSResponder.exe" drøner derudaf og Itunes kan ikke åbnes før denne proces er afsluttet.
Hvad nu? Kan jeg evt. hente en "god" version af Bonjour et andet sted?
P.s. jeg har også Bullguard som av/firewall og mener heller ikke det er her, at problemet ligger.
Avatar billede Tinasofie Nybegynder
16. april 2010 - 16:21 #13
Jamen det virkede jo for mig. Og Har jo stadig Bonjour. Det er da værd at prøve at skrive til Bullguard of få programmet. Hvem ved, måske kan du så stadig bruge Bonjour som normalt, Selvom noget i det er slået fra.