Avatar billede h_c_hansen Praktikant
28. marts 2010 - 13:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trække lyd fra Samsung LED tv til analog NAD forstærker

Er der nogen der kan hjælpe er der 200 bonuspoint ?

Jeg har er hvervet et Samsung LED TV serienr.: UE55B7070WWXXE
og jeg har et stereoanlæg med en NAD 372 forstærker (analog lyd).

Jeg har fået oplyst, at jeg kan trække lyd fra tv via forstærker, men kan ikke finde ud af at forbinde tv med forstærker.

Samsung har oplyst, at jeg kan trække lyden via komponent stik i tv, men der kommer ingen lyd ud at stereoanlægget.

Kan nogen af jer hjælpe med råd ?

Venlig hilsen
HansChristian
Avatar billede Madsjensendk Nybegynder
28. marts 2010 - 13:33 #1
Hej!

Det er en lidt besværlig løsning.

Jeg går ud fra, at du har phono kabler (rød/hvid) i din forstærker.

Så skal du bruge følgende:

1. Optisk kabel (toslink) fra TV til boksen i linket nedenunder

2. http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optisk_converter/high_end_digital_converter_til_analog_phono_3752_da.html

3. Et normalt phono stik (analog lydkabel)

Mener ikke der er lydudgange i dit tv udover det optiske (digitalt).

Det skulle gerne gøre tricket og du får lyd ;)

Det du i princippet gør, er at omkonvertere fra digital til analog lyd, når din forstærker ikke har digital indgang.
Avatar billede thov Forsker
28. marts 2010 - 13:40 #2
"Komponent" og lyd !! Samsung har spist noget, de ikke kunne tåle at høre... ROFL

Nææ.. En adapter som denne http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525542
i SCART stikket, og omskifteren sat på OUT - så har du lyd på rød og hvid phono-bøsning.
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
28. marts 2010 - 14:43 #3
Tak for en hurtig og nem løsning.

Jeg ved ikke om du hermed har fået 200 point, ellers må du lige give mig en tilbagemelding. Jeg har tidligere haft problemer med pointgivning.

Venlig hilsen
HansChristian
Avatar billede thov Forsker
28. marts 2010 - 16:03 #4
Pointgivning foregår ved at du accepterer et svar (som dette) fra den/dem du har tænkt dig at tildele point.

Har du en loddekolbe, et par kabler (SCART + audio) i overskud og ikke for mange tommelfingre, kan du lave et 'fornuftsægteskab' imellem dem - det er en billig metode.

Sådan et kabel findes vistnok ogaå - SCART i den ene ende, og 2xRCA-phono i den anden.
Avatar billede thov Forsker
29. marts 2010 - 15:01 #5
Nå - Så tog du alligevel point selv :-(

Never mind - de kan alligevel ikke bruges til nogetsomhelst...
Avatar billede gronne1 Nybegynder
13. maj 2010 - 23:07 #6
Jeg har også en led-skærm fra samsung og har selv brugt ovenstående løsning med scart-adapteren sat på OUT. Men i mit tilfælde er lyden konsekvent out of sync. Er der andre, der har lagt mærke til det? Jeg er på udkig efter en bedre løsning... Går ud fra, man skal bruge LED-skærmen optiske udgang, før man kan få lyden til at følge billedet...
Avatar billede thov Forsker
14. maj 2010 - 00:42 #7
Jeg aner det ikke - men opret din egen (nye) tråd om enmet, så er der flere som ser den.
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
31. juli 2011 - 20:00 #8
ok
Avatar billede h_c_hansen Praktikant
05. januar 2012 - 17:21 #9
tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2012 - 20:14 #10
Har sat den på out men megen lyd på forstærker :-( Har nyere Samsung fjernsyn - nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thov Forsker
21. juli 2012 - 02:36 #11
@zappa69 !
Det er bedre at du opretter din egen tråd, i stedet for at tæske videre på en som er sunket ned i glemslens mørke :-)

Men med 'megen lyd', mener du da overstyring/forvrængning ?
I så fald er det nok en forkert indgang på forstærkeren.
Mikrofon/pick-up duer f.eks. slet ikke.