Avatar billede pbcomx Nybegynder
17. marts 2010 - 22:12 Der er 25 kommentarer

Computer er istykker?

Hej.
Jeg har samlet en pc over mange måneder og jeg har så købt et XFX Geforce GTX 295. Da jeg har det grafikkort i... Lagger alt...? Har sendt det til reparation 3-4 gange.. Og de siger der intet er galt med kortet.. Så må det jo være min computer?

Hardware.:
XFX Nforce 790i Ultra Sli
XFX Geforce GTX 295
Intel Core 2 Quad Q8200
Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB PC3-16000
850 NorthQ Giant Connector
2x WD Caviar Green WD15EARS 1.5 TB
Avatar billede pbcomx Nybegynder
17. marts 2010 - 22:15 #1
Glemte at skrive mit spørgsmål. Og da jeg ikke kan rette på mit indlæg, så må jeg jo skrive en comment... Men hvad kan jeg gøre? Har tænkt på at tag hele min computer med ned i min nærmeste Computer City butik.. Det bliver nok dyrt men.. Derfor tænkte jeg lige at spørger her først?
Avatar billede besle Nybegynder
17. marts 2010 - 22:45 #2
Hvad operativ system kører du med?
Har du tjekket for virus/malware?
Har du installeret nyeste drivers, og DirectX?
Hvor er det du lagger? skrivebordet, spil, internet browser?
Avatar billede kimtheman Novice
18. marts 2010 - 01:52 #3
Tja har du ikke et andet grafik kort du kan prøve med i samme Pc?

Men ja du skal selvfølgelig være sikker på at alle drivere er installer til bundkort osv.. Og opdateret inde fra Windows update.
18. marts 2010 - 06:25 #4
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Har du 100% styr på driverpakker passende til ALT hardwaren ?
Har du 100% styr på WindowsUpdate ?
Har du 100% styr på sikerhedsprogram(mer) ?

---

Pssssst: Provokation - Jeg ka' ikk' la' være - men mon vi hører/læser fra <pbcomx> igen -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/pbcomx - du er ikke specielt flink til at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål ?

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Jensen DK Novice
18. marts 2010 - 07:09 #5
Han skal da ikke have mere hjælp før han får styr på alle sine mange uafsluttede spørgsmål.
Avatar billede kimtheman Novice
18. marts 2010 - 11:36 #6
Nej silbidor du har ret det havde jeg ikke lige set. Så pbcomx få afsluttet alle dine tidligere spørgsmål på eksperten.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 12:25 #7
Har lige gået de fleste spørgsmål igennem.. Og de fleste af dem har jeg endnu ikke fået ordnet så der er vel ikke grund til at afslutte dem?

Er fuldt opdateret i Windows Update og Nvidia Driver. Pt Intet virus program.. Men det vil helder ikke være problemmet da jeg har formateret mange gange og problemmet er der stadig.?
Køre Windows 7 Ultimate.

Lagger for det meste når jeg starter et spil.. Og minimere.... Fik mit grafikkort tilbage fra reparation her i fredags, og satte det i.. Derefter prøvede jeg at starte Anno 1404 - Venice. Og jeg kunne overhoved ikke komme ind i det... Så satte jeg mit andet kort i ...(XFX Geforce GTS 250) og det hele køre rent.?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. marts 2010 - 12:57 #8
Alt hvad der er ældre end 19-12-2009 tror du der sker mere der, du gider vel bare ikke at afslutte og give point.
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 12:59 #9
Hmm, uden at være helt sikker, kunne det lyde som en indstilling der er problemet. enten i form af et problem i Bios, at dens PCI-e port ikke understøtter den, eller at der er et problem i Nvidia´s control center (eller hvad Nvidia´s driver center nu hedder)
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 13:07 #10
Silbidor:
Hvorfor give points til en som bare går ind og skriver et spørgsmål og laver det som et svar..?. Når jeg ikke har fået ordnet problemmet.. Eller bare har fået lidt af vide.. (Misforstå Mig nu ikke).. Så ser jeg helder ingen grund til at give points?

Besle:
Ja det lyder muligt.. Men findes der en løsning på dette?
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 13:30 #11
Hmm ved det ikke helt. er selv ATI bruger, så har ikke så meget forstand på hvordan Nvidia fungerer. Men hvis de to kort minder bare lidt om hinanden, så skulle Nvidia have en slags kontrol center, hvor du skulle være i stand til at kunne ændre på det. derudover skriver du at du har et andet nvidia grafikkort, som du har brugt og som du har testet? Kan forestille mig at der stadig ligger driver rester fra det gamle GFX, som går ind og fucker det hele op
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 13:51 #12
Tror ikke der ligger driver rester.. Da jeg geninstallere min com og drivere op til flere gange...
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 13:54 #13
Har du installeret drivere til dit gamle grafikkort efter at du har formateret?

Prøv at led efter en funktion der slår Multi-gpu fra.
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 13:55 #14
Eller slår den til.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 14:08 #15
Hele Nvidia Geforce 200 Serie'n... Er baseret på samme Driver.. Samt nogle ældre serie'r
Ska jeg lede efter det i Nvidia Kontrol Panel.. Eller Bios?
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 14:16 #16
Hmm, skulle mene det ligger i kontrol panel.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 14:42 #17
Fandt noget.:

Multi-display/mixed-GPU acceleration (Som kan sættes til 3 forskellige mulligheder.:

Multiple display performance mode (Som den er på)
Single display performance mode
Compatibility performance mode

Er det noget af det?
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 15:12 #18
Prøv at sætte den på single display performance mode, og se om det hjælper?
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 15:26 #19
Okay. Det gør jeg. Vender tilbage med svar.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 17:12 #20
Det virkede ikke....
Avatar billede pbcomx Nybegynder
18. marts 2010 - 22:25 #21
Har du en anden ide til problemmet.? Eller ska jeg slæbe min computer ned i butikken og betale det, det nu koster..
Avatar billede besle Nybegynder
19. marts 2010 - 07:59 #22
Ved ikke, men bare lige for at have en bedre idé om problemet, så vil jeg foreslå dig at tage en såkaldt Benchmark test, da vi så finder ud af om kortet yder som det skal, og at problemet er software, eller om kortet slet ikke yder hvad det skal, og at problemet er kortet.

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Avatar billede pbcomx Nybegynder
19. marts 2010 - 11:58 #23
Det har Getmore klaret for mig.. Og de siger det køre helt fint uden fejl.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
24. marts 2010 - 13:00 #24
Har nu købt nyt Bundkort og Processor. Så må jeg jo håbe på at det ikke er ram'nes skyld
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 10:12 #25
Mit GTX 295 er nu brandt sammen.
Ska ha' købt et nyt men hvilket?

http://www.eksperten.dk/spm/913472