Avatar billede vunde Nybegynder
17. marts 2010 - 19:23 Der er 1 løsning

PS3 og Macbook på netværk sammen

Hej Eksperter

Jeg har i lang tid haft et problem, hvor min ps3, min macbook og en anden pc har haft problemer når de har været på nettet samtidig.

Jeg har hjemmenetværket gennem et kabelmodem, der går videre ind i en linksys router. Den er sat op med et trådløst netværk som de bærbare i huset benytter, samt playstationen.
Dette virker upåklageligt så længe playstationen ikke er tændt. Når playstationen imidlertidig bliver tændt, bliver den bærbare pc meget langsom mht. internetopkobling, macbook'en kommer med en fejlmelding om at en anden enhed benytter computerens ip-adresse på 192.168.1.100, og herefter bliver macbook'en smidt af internettet i kort tid, inden den periodisk kommer på igen.

Jeg har for at komme det til livs prøvet at købe et netkabel, som jeg har sat i en af lan-indgangene på min router. Dette virker for så vidt også ganske glimrende så længe computerne og ps3'en stadig ikke er tændt på samme tid, hvor samme fejlmeddelelse kommer igen.

Jeg vil nu høre om det kan lade sig at gøre, at gøre ip-adressen statisk for enten alle eller flere af computerne, samt ps3'en. Problemet kommer da jeg normalt benytter DHCP-server på routeren til at fordele ip-adresser, hvor jeg kan forestille mig at routeren har svært ved at skelne, og på en uforklarlig måde, får fordelt den samme interne ip-adresse til flere enheder.

På forhånd mange tak

Vunde
Avatar billede natas-dk Nybegynder
17. marts 2010 - 22:02 #1
Prøv at give de 3 enheder hver sin statiske ip adr.

start fra 192.168.1.200

de lyder mest om din ps3 allerede har en statisk ip adr. på x.x.x.100