Avatar billede mrfunder Nybegynder
17. marts 2010 - 09:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Format af tal

Hej alle,

Jeg ønsker at formaterer nogle tal med et punktum.

Eksempel:
20.301
104.411

Hvordan får jeg mit "." til at blive placeret som vist i eksemplerne?

På forhånd tak
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 09:52 #1
Det kan vi jo ikke vide når vi ikke kender forudsætningen for tallets udformning?
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2010 - 10:19 #2
http://dk.php.net/number_format er det nærmeste jeg kan komme med hjælp.
Avatar billede mrfunder Nybegynder
17. marts 2010 - 10:43 #3
Tallet er sådan set blot et count af nogle records i en database. Jeg har kigget på number format, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan få . placeret som jeg ønsker det :)
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 10:48 #4
Er det bare en tusindetals seperator?
number_format($tallet, 2, ',', '.');
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2010 - 10:50 #5
Det hjalp os jo ikke meget... Hvad er det du søger? For mig ligner det en tusindtalsseparator (på nær den første). Du må tænke på at en PC kan ikke selv tænke og gør kun præcis det den for besked på. Så det hjælper ikke at "nogle gange skal formatet være sådan her, og andre gange sådan der".
Avatar billede mrfunder Nybegynder
17. marts 2010 - 11:18 #6
Hej Repox, jo det er det præcis. Jeg vil dog gerne have fjernet ,00 bagefter? Hvordan gør jeg det?

Tak og smid endelig et svar :)
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 11:21 #7
Således:
number_format($tallet, 0, ',', '.');