Avatar billede mpjc Nybegynder
14. marts 2010 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NAS fra D-link

Hej

Nogen som har erfaringer med denne NAS fra D-link:
D-Link DNS 323 2-Bay Network Storage Enclosure

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=534203&q=D-Link+DNS+323+2-Bay+Network+Storage+Enclosure&sp=all

-
Herudover kan jeg ikke se strømforbruget, ligesom jeg er interesseret i om man skal købe den billige udgave til ca. 900 kr. (uden harddiske) eller man skal købe den med forudinstalleret harddiske (2stk). Ønsker nemlig at benytte mig af RAID1.

Håber nogle kan hjælpe mig på vej.

/Martin
Avatar billede chalde Seniormester
14. marts 2010 - 13:00 #1
Jeg har haft en DNS-323.
Den er stabil, men ikke den mest støjsvage og hører til i den sløvere ende samt har begrænset funktionalitet.
Hvis man bare ønsker en NAS til backup og deling af småting er den ganske udemærket, men ønsker man en hurtig NAS med mange funktioner er den ikke valget.

Hastighedsmæssigt ligger den på ca. 20mb/s og firmwaren begrænser den til rettigheder, ftp, en skrabet torrentklient, downloadschedules, lidt UPNP, skrabet DHCP og lidt andre mere eller mindre brugbare funktioner. Men generelt ikke noget fantastisk, så krav skal ikke være høje.
Strømforbruget kan jeg desværre ikke sige så meget om da jeg ikke fik målt det.

Om man skal købe med eller uden diske afhænger af prisen. Find ud af hvad det koster hver især og vælg den billigste løsning (tjek også gerne hvilke diske der er testet med den som fungerer, se deres hjemmeside).

Personligt ville jeg nok se efter en Synology eller QNAP i den nyere ende, men de koster lidt mere.
Ellers er der også en del ældre Synology 4-bays der er faldet en hel del i pris (ligger omkring de 2k nu).
Avatar billede mpjc Nybegynder
14. marts 2010 - 18:56 #2
Ok...

Jeg har også læst meget godt om Synology. Så jeg kigger lige lidt nærmere på dem.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
14. marts 2010 - 20:10 #3
DNS-323 har nogle år på bagen, og er en rigtig stabil NAS nu.

Men det er nok QNAP och Synology som er mesterne nu.

Har selv en DNS-313 og en DNS-323 og der virker ganske fornuftigt.
Avatar billede mpjc Nybegynder
27. juli 2010 - 15:26 #4
Svar