11. marts 2010 - 08:55Der er
4 kommentarer og 1 løsning
udskrift i Excel
Jeg er ny her, så jeg ved ikke helt, hvad point-systemet går ud på. Men jeg har et spørgsmål vedr. udskrift i Excel og kladdeark. Når jeg trykker på vis sideskift, skriver den side 1, side 2, side 3. Jeg vil gerne have den til at skrive ud, som det ser ud i sideskiften, men det kan jeg ikke. Hvordan får jeg side 1, side 2 etc. med henover arket?
Bruger du Excel 2003 eller 2007 ? Hvis du kan se nogle tykke blå streger kan du jo trække i dem og så selv bestemme hvor meget der skal med på hver side, tallene kommer ikke med på printet, de er der kun for at du kan se hvor mange side det fylder.
Jeg bruger 2003. Ok, jeg var interesseret i at få teksten : side 1, side 2 etc. med i min udskrift, som står med gråt hen over arket i 'vis sideskift'. Jeg mener at have modtaget et printet eksemplar, hvor det stod på den måde. Eller der stod ligesom Kladde hen over arket i gråt.
Jeg har fornylig været på et begynderkursus i Excel, hvor jeg ikke var den eneste, som mente at have set sådan en version. Men underviseren sagde, at det mente han bestemt ikke, at man kunne, men han var ikke 100% sikker. Derfor tænkte jeg, om der var nogen herinde, som vidste det?
Jeg har ikke set udskrift med dette side 1, 2 osv. Derimod har jeg i Word printet med et slags vandmærke henover siden i en svag grå tone. Det blev lavet i sidehoved / sidefod. Har lige prøvet lidt med sidehoved/fod i Excel, men ikke lige fundet samme funktion. Derudover er der nogle store printere / kopimaskiner der ifm. kopiering kan sætte KOPI / KLADDE o. oveni det man kopierer efter, hvis man vælger dette. Måske kan det endda vælges i printerindstillinger, inden man udskriver.
Det gør du her til højre fordi jeg har skrevet et 'svar' og ikke en 'kommentar' som tidligere. TAK!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.