Avatar billede kiiim Nybegynder
09. marts 2010 - 20:21 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke gå på nettet - selvom der ér forbindelse.

Vi har tre bærbare computere i hjemmet, der alle har kørt på trådløst netværk og internet i noget tid. For et par måneder siden fik vi en ny router fra Telenor, da vi gik fra blot en internetsrouter til en internet+telefoni-router.

Siden da har to af computerne ikke kunne gå på nettet. Den ene kører W7 og den anden XP. Hvis vi lige koncentrer os om W7'eren:

Jeg kan godt finde vores router, når jeg søger efter netværk, og når jeg tilslutter står der at der er fin forbindelse - men den vil ikke gå på nettet. Nogle gange virker det at afbryde forbindelsen for derefter at tilslutte den igen. Igår opdaterede jeg alle driverne (ved hjælp af Driver Genious), og så kunne den pludselig godt gå på nettet. Men i dag kan den ikke igen. :-(

Jeg ved godt min forklaring er meget vag, men er der nogen der har nogle ideer?!?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2010 - 20:38 #1
Hej Kim

Hvordan kobler maskinerne op på routeren?
Er det trådløst eller med kabel?

På routeren er der da lys i DSL og Internet hele tiden?
Avatar billede kiiim Nybegynder
09. marts 2010 - 20:46 #2
Det er trådløst, og der er fin forbindelse til hjemmets tredje computer (den jeg skriver fra nu, som også er W7).
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2010 - 21:07 #3
De 2 pc'er som ikke kan komme trådløst, har du sat fast IP i Windows på dem?
Avatar billede kiiim Nybegynder
09. marts 2010 - 21:13 #4
Her må jeg desværre tilstå, at selvom det nok er en simpel ting, så aner jeg det ikke! Hvor/hvordan tjekker jeg det?

-k
09. marts 2010 - 21:25 #5
En anden vej:

SLUK alle PC elementer.
Ta' power fra Routeren i >2 min.
Tænd den igen.
Tænd den 'problematiske' PC. Og KUN den.
Kan den så ?
Avatar billede kiiim Nybegynder
09. marts 2010 - 21:44 #6
@larry: Det har jeg lige prøvet - det hjalp ikke.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2010 - 21:52 #7
Ok så er der ikke fast IP på maskinerne.

Du fortæller at I har fået ny Router fra Telenor.
Har du lys i DSL og Internet på routeren?
Prøv lige at slukke for routeren, sæt kabel i routeren og til din Win7 maskine. Tænd for routeren. Når der er lys i DSL, så dobbeltklik på Internet Explorer på din pc.
Hvis du får et billede som siger at din router ikke er konfigureret, så skal du blot følge vejledningen på skærmen....
09. marts 2010 - 21:53 #8
Måske forstyrrelser fra andre (trådløse) dimser i nærheden ?
Er set/oplevet før!
Skift KANAL på Routeren; se i manualen hvordan...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2010 - 22:11 #9
#8

Rigtig godt bud faktisk.......

Kim prøv lige at Google dette lille program: Inssider

Det er et lille program som scanner de trådløse enheder der er i nærheden af din trådløse router. Installér det og start en scan. Læg mærke til hvilke kanaler de andre enheder bruger, og sæt så din trådløse enhed til at bruge en kanal, som de andre ikke bruger.
Avatar billede kiiim Nybegynder
23. marts 2010 - 11:21 #10
Hej gutter,

Først vil jeg lige sige TUSIND tak for alle indslagene, det er virkelig fedt at der er nogen der gider hjælpe, når lokummet brænder!!!

Jeg har fået hendes computer til at gå på nettet igen ... lige pludselig virkede det bare, efter nogle dage. Jeg kan ikke sige om det var en af jeres metoder der virkede, eller om det bare forløste sig selv.

Hvis der er nogen der gerne vil have points, så smid lige et "svar".

Igen ... mange tak for hjælpen.
23. marts 2010 - 11:44 #11
Det kan jo være at disse evt. forstyrrelser siden da er væk/slukket/fjernet ?

(point deles mellem alle...)
Avatar billede kiiim Nybegynder
23. marts 2010 - 11:55 #12
Jeg tror ikke jeg fysisk har fjernet/slukket noget, som ikke var der før... men problemet er ihvertfald løst!

Ja, alle der har "svaret" inden i morgen, får del i pointene.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
23. marts 2010 - 19:16 #13
Dejligt at dit problem er løst......uanset hvordan det så er løst...:-) Kommer det tilbage, må du jo henvende dig igen..

/Ulrik
Avatar billede Helle0803 Novice
05. september 2017 - 14:47 #14
Hej 😊
Min søns pc vil pludselig ikke gå på nettet🤔
Jeg har ingen forstand på pc'er.. så hjæææælp😳😳
Den kan godt finde det trådløse netværk, men ikke oprette forbindelse, heller ikke med kabel!
Er der nogen der har en ide til at løse problemet? 🙏🤞

Helle☺️