Avatar billede TheYaXxE Juniormester
09. marts 2010 - 17:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjern endelsen på links: www.dinside.dk/nyt

Hej. Jeg har nu ledt efter denne funktion i næsten 6 måneder, uden at nogle har kunne forklarer mig det.

Jeg mangler funktion til at kunne få endelserne på ens links, til at forsvinde, så det i stedet for dette: www.dinside.dk/nyt.php kommer til at se sådan ud: www.dinside.dk/nyt/.

Jeg ser at rigtig mange sider har dette. som fx denne her.

Og det er ikke noget med at oprette en ny index fil i en ny mappe. Det er et eller andet man skal aktivere.

Jeg har eget domæne på one.com, så der skulle ikke være nogle problemer i det.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede superanden Nybegynder
09. marts 2010 - 18:07 #1
Man kan ikke fjerne endelserne på links bare sådan lige

Det man gør når man laver en hjemmeside som hedder www.minside.dk/side1, er at man har en mappestruktur i sin webrod hvor der ligger en mappe som hedder side1, i denne mappe ligger der så en index fil med det navn din webserver leder efter (index.html/index.php/default.asp eller ligende).
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. marts 2010 - 18:12 #2
apache og mod_rewrite.

Hvis du søger her på eksperten, så er der rigtig mange indlæg omkring emnet.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
09. marts 2010 - 20:38 #3
Jeg har prøvet at søge, og ikke kun her, men jeg har endnu ikke dundet et godt resultat. Jeg har fundet en del på nettet, men når jeg indsætter dem i min .htaccess fil, kommer der en fejlkode 500 når jeg åbner den i en browser.

man skal jeg også laver mine links om i min menu, så istedet for href="side2php" skal det så hedde href="side2/" ?
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
10. marts 2010 - 21:51 #4
Jeg har fundet løsningen nu.

Man skal bare insætte denne kode i .htaccess filen, i alle de mapper hvor ens .php filer ligger:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.* - [L]
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ $1.php [L]

tak for hjælpen alligevel