Avatar billede hotelkortet Nybegynder
07. marts 2010 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

www.hotelkortet.dk

Hej,

Jeg har et nyt site der er 99% færdigt, som jeg godt kunne tænke mig lidt feedback på.

http://www.hotelkortet.dk/

Jeg er flyttet til Danmark for 5 år siden, så sproglig er sitet nok ikke perfekt. Det ville være en stor hjælp at få kommentarer på sprog og grammatik, og desuden:

- Brugervenlighed
- Design
- Tips til forbedringer
- "Overskuelighed" til at hurtigt finde et eller flere hoteller

Min forhåbning er at sitet vil være til hjælp for folk der skal ud og rejse, når de skal finde hoteller. Det ville betyde meget for mig hvis jeg fik feedback på hvor godt sitet bidrager med hjælp til at finde hoteller.

På forhånd tak,
Calle
07. marts 2010 - 12:53 #1
Nydeligt...

Alle steder med tegnet : som
Book værelse på:Hotel Comwell ...
skal se sådan ud på skærmen
Book værelse på: Hotel Comwell ...

---

Pænt sagt: Du/I skal lige have en 'ægte' dansk kyndig til at gennemgå alle tekster. Også med henblik på hvem er målgruppen/modtageren...

http://www.hotelkortet.dk/privatliv

---

PS: Hvad 'lever' du/I af ?
Avatar billede hotelkortet Nybegynder
07. marts 2010 - 13:15 #2
Tak for feedback. Du har ret i at sproget skal forbedres.

Sitet 'lever' af hotel bookings på andre sites - lige i øjeblikket kun Booking.com men snart også Hotels.com, Expedia og andre der har web services med hotelbeskrivelser på dansk (dvs. provision på salg). På den måde vil vi kunne tilbyde en nem måde at finde hoteller og samtidig sammenligne priser fra flere udbydere.
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. marts 2010 - 17:11 #3
Hej Calle,

Jeg er grafiker, så det er designet jeg ligger først mærke til. Det ser egentlig rimeligt pænt ud, men der mangler måske en smule mere design og flere detaljer for, at give hjemmesiden mere liv.

Angående logoet, så forstår jeg ikke helt det symbol som bliver brugt til venstre for teksten. Hvad symboliserer det?

Teksten "Find dit hotel på kortet" bør være lysere, så der bliver lagt mærke til det.

På forsiden er linksene i seneste søgninger røde, mens de er lyseblå under populære destinationer. Jeg synes de bør have samme farve, for der er vel ikke så meget forskel på hvad de fører hen til? Men jeg synes den lyseblå farve er en anelse for lys og den kan være lidt svær at læse. Og på en hjemmeside som denne er det godt, hvis brugerne kan se hvilke links de har klikket på. Så du skal have a:visited til vise en anden farve.

Jeg er fuldstændig enig med #1 i, at du er nødt til at rette teksterne. Det meste er egentlig okay, men kan godt fornemme at det hele er oversat. Da det er en dansk hjemmeside bør de danske destinationer også have de danske navne. Jeg tænker på Dragor -> Dragør, Copenhagen -> København osv.

I stedet for GO, bør der står SØG i forbindelse med søgemaskinen.
07. marts 2010 - 18:14 #4
Jeg har, stort set, tre kommentarer:

(1)  Ingen kommentar hvad angaar design, funktioner, navigation, o.s.v.  (Jeg er ikke grafiker.)  Der har du gjort et stort stykke arbejde som jeg mener et langt stykke vej er lykkedes.

(2)  Saa stemmer jeg med i koret om at teksterne skal redigeres.  Det drejer sig ikke alene om danskheden men ogsaa sammenhaengen (for eksempel er der tydeligt noget galt med indledningen til privatliv) og tonefaldet.  Det skal vaere juridisk korrekt, men udtryk dig lidt mere brugervenligt.  For eksempel i stedet for "Vi er forpligtet [sic] til at sikre, at dine oplysninger er sikre. For at forhindre uautoriseret adgang eller videregivelse vi har indført passende fysiske, elektroniske og organisatoriske procedurer til at beskytte og sikre de oplysninger, vi indsamler online..." kunne du skrive noget saadan noget som "Vi soerger naturligvis for at de oplysninger du giver os og dem vi indsamler ikke videregives og ikke kan indhentes af ikke autoriserede.  Dertil holder vi de strengeste standarder med fysiske, elektroniske, og elektroniske procedurer.

(3)  Saa har jeg alvorlige betaenkeligheder ved gennemskueligheden af forretningen.  Brugerne vil blive forvirrede, som jeg foerst blev, ved paa "Om os" og "Vilkaar for brug" at laese at de ikke kan booke hoteller og saa alligevel finde links til at booke.  Jeg mener nu at forstaa at formaalet med siden er at linke brugerne til en (eller maaske flere) hotelbooking services, men at du ikke har kontrol over og derfor tager forbehold for hvad denne booking service goer.  Du siger godt nok at formaalet med siden er at "at hente information og priser på hoteller og hotelværelser i hele verden, fra så mange kilder som muligt, så at du får et godt overblik over hvad der er tilgængeligt der hvor du skal hen," men du giver saa sparsomme kontaktoplysninger at brugerne naesten ikke har andet valg end at bruge bookingsservicen.  Vaer aaben og tydelig.  Skriv for eksempel:  HotelKortet.dk goer det nemt at finde hoteller i de omraader du vaelger.  Vi skaffer dig oplysninger om pris og kvalitet.....  Naar du har foretaget dit valg soerger vi for links til hjemmesider. hvor du kan foretage booking.  Du skal her vaere opmaerksom paa at bookingsservicen ikke ligger paa hotelkortet.dk.  Vi goer vores bedste for .....bedste og mest paalidelige kilder....  men vi kan ikke holdes ansvarlig for behandlingen af din booking.  Hvis du faar problemer dermed skal du henvende dig ......"

Held og lykke med foretagendet.
07. marts 2010 - 18:17 #5
Og det var naturligvis ment som et svar.