Avatar billede zaire Nybegynder
07. marts 2010 - 10:37 Der er 8 kommentarer

Simpel dataudtrækning fra access

Hej

Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har ca. 30 Word dokumenter og 10 excel ark, hvor i jeg skal have indtastet de samme oplysninger i.
Er det muligt at lave en meget simpel database til det.
Avatar billede terry Ekspert
07. marts 2010 - 11:43 #1
"Er det muligt at lave en meget simpel database til det"

I'd say yes and no.

It all depends on your Access experience.

If you have little Access experience then it would be quicker to copy/paste to the word/excel documents.

You can use Mail merge to merge data from Access into Word
http://office.microsoft.com/en-us/access/HA102852191033.aspx

and export data from Access to Excel too

http://office.microsoft.com/en-us/access/HP010950951033.aspx
Avatar billede petersen7913 Forsker
07. marts 2010 - 13:50 #2
Ja, det er relativt let at lave i Access (med mindre man skal lære Access at kende for at lave det).

Men hvis det er en 1-gangsopgave er det hurtigere at lace copy-paste, som Terry siger.

Hvis det er noget du har brug for at gøre med jævne mellemrum kan det betale sig at lave i Access.
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2010 - 11:37 #3
status please?
Avatar billede zaire Nybegynder
09. marts 2010 - 16:30 #4
Yes

Det er noget jeg laver for et firma, som har en Master mappe, med adskillige dokumenter i. Når de så starter en ny sag op kopiere de denne mappe og laver den specifikt til den nye sag.
Det er så her at diverse oplysninger som sagsnr. og navn/adresse skal tastes ind i samtlige dokumenter.

Har forsøgt med det brevfletning til Word, hvilket ikke rigtigt syntes at fungere.

Det eneste problem med Excel arkene er når navnet på mappen ændres ??

Ville gerne give mange flere point ind de 30 for hjælpen, men ved ikke rigtigt hvordan man gør det ??
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2010 - 17:11 #5
"Det er så her at diverse oplysninger som sagsnr. og navn/adresse skal tastes ind i samtlige dokumenter"

As mentioned previously unless you have some Access experience then it wont be so simple.

I think the proper solutionwould involve using Automation to open each document template and then insert the required text inh a Bookmark. Then savingthe document in a folder.

We are actually talking about quite a lot of work to get something which would work so points isnt going to help at all.

You could start by searching for
Word automation
Word Bookmarks

And maybe someone might come along with some example code
Avatar billede zaire Nybegynder
09. marts 2010 - 17:18 #6
Det er iorden, Tror rent faktisk at jeg har løst problemet sådan at de kan blive tilfredse med det alligevel. Det håber jeg ivertfald :D

Tak for venligheden
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2010 - 17:25 #7
your welcome
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2010 - 11:55 #8
if youplace an answer and acept then you get your points back