Avatar billede loevstroem Nybegynder
05. marts 2010 - 10:56 Der er 2 kommentarer

Video streaming software

Hej Eksperter,

Jeg har en wma fil jeg meget gerne vil vise på nettet. Jeg vil gerne kunne tilbyde streaming af denne, på min egen hjemmeside, uden at skulle uploade filen til en offentlig service som fx. youtube.

Er der nogle der har forslag / kender et simpelt, men godt video streaming værktøj, som man kan benytte til privat visning af film?

På forhånd tak
Avatar billede repox Seniormester
05. marts 2010 - 11:22 #1
ffmpeg kan løse det.
alternativt en windows media server, men ffmpeg er gratis.
Men har du vitterligt behov for streaming? Eller vil du bare gerne vise en film på dit website?
Avatar billede TommyB Nybegynder
13. september 2010 - 14:00 #2
Den nemmeste løsning for dig vil være at konvetere videoen til FLV og bruge en Flash videoplayer som fx. JW Player

http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/

Der er mange tråde rundt på eksperten om hvordan du konvetere til flv.

Jeg ved godt det ikek vare helt dit rigtige spørgsmål, men at embedde wma/wmv er altid med lidt forskellig held.

Btw. mener du ikke wmv (Windows Media Video) ? jeg mener wma er Windows Media Audio.