Avatar billede jornh Nybegynder
02. marts 2010 - 23:43 Der er 10 kommentarer

hjælp til debian med ispconfig og joomla og Wordpress FTP

Er den en der kan hjælpe, har følgende problen med debian som er installeret med (The Perfect Server - Debian Lenny (Debian 5.0) [ISPConfig 3] )

alt virker fint mem mem

i Wordpress og joomla er det ikke muligt at sætte FTP for derefter at kunne lave automatisk opdate i WP og opload extensions i joomla

safe_mode=off

spørg enlig efter flere data.
Avatar billede jornh Nybegynder
02. marts 2010 - 23:45 #1
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
03. marts 2010 - 00:25 #2
Følgende PHP parametre skulle få den til at fungere.

Det justeres i php .ini filen den er placeret i mappen etc/php5/apache2/

Registrer Globals:  On

Husk efter tilpasning at genstarte apache serveren, med følgende kommando.:

Apache2ctl graceful

Har du husket at installere en FTP server på systemet?

Hvis den ikke er installeret gøres det med kommandoen.: apt-get install proftpd

Den skal  fungere med følgende opsætning, således der både kan uploades og køres automatisk opdatering.

Joomla 1.5

Safe Mode:  Off
Åben hovedmappe:  Ingen
Vis fejl:  On
Korte åbne tags:  On
Filuploads:  On
Magiske citater:  On
Registrer Globals:  On
Brug output buffer:  Off
Session - lagringssti:  /var/lib/php5
Session - autostart:  0
XML aktiveret:  Ja
Zlib aktiveret:  Ja
Deaktiverede funktioner:  Ingen
MBstring aktiveret:  Ja
Iconv tilgængelig:  Ja
Avatar billede jornh Nybegynder
03. marts 2010 - 23:08 #3
ja det hjalp joomla men ved opdate i wordpress får følgende
kan ikke finde (wp-content)
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
03. marts 2010 - 23:54 #4
Har du givet den de rigtige permissions og ejerskab ved installationen, Unix, (Debian) skal se filerne med de rette ejere og bruger permissions, eller fungerer den ikke.

Wp-Content er en mappe i Wordpress, hvor bla. udgrade, sprog og plugin etc. mappen ligger.

Den skal fungere med den opsætning, vi har mange WordPress systemer kørende og de fungerer fint, så se lige om rettighederne er ok.
Avatar billede jornh Nybegynder
04. marts 2010 - 00:07 #5
wp er installeret med ftp til et dir. under web/
derefter sat op på vanlig vis manuelt opsætning af wp-config.php

har lige lavet en ny install med samme resultat

Kan ikke finde WordPress-indholdsmappen (wp-content).
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
04. marts 2010 - 00:32 #6
Der skal være følgende biblioteker i roden på det pågældende instalation.

wp-content
wp-includes
wp-admin
+ alle rodfilerne

Prøv at udpakke den zippede fil på din egen maskine og se om de ikke er der og så upload dem efterfølgende til websitet.

Hvis du efterfølgende ikke kan finde htaccess i dit ftp program skal du bruge kommandoen -1a i den lille vindue i toppen, lidt afhænigt af hvilket ftp program du bruger, det er fordi der ikke vises skjulte filer, det gøres der når der er markeret -1a.
Avatar billede jornh Nybegynder
04. marts 2010 - 01:08 #7
hej alle filerne er der

problemet er når jeg vil opdate eller install et plugin
så spørg den efter ftp info

værtsnavn
brugernavn
kodeord

bliver inskrevet mine data til ftp

klik på fottsæt.

efter et øjeblik kommer denne meddelse.
Kan ikke finde WordPress-indholdsmappen (wp-content).
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
04. marts 2010 - 01:24 #8
Se lige denne liste med permission, det er rettigheder til dine filer, men pas meget på med rettighed 777 - så er der åbent for chokoladebutikken, hvis du bruger denne på mapper etc.

se list fra WordPress http://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions
Avatar billede jornh Nybegynder
05. marts 2010 - 15:30 #9
har sat følgende op i min wp-config.php

define('FS_METHOD', 'direct');
define('FTP_BASE', '/var/www/clients/client4/web3/web/');
define('FTP_CONTENT_DIR', '/var/www/clients/client4/web3/web/yyy/wp-content/');
define('FTP_PLUGIN_DIR ', '/var/www/clients/client4/web3/web/yyy/wp-content/plugins/');
define('WP_MEMORY_LIMIT', '96M');
define('FTP_USER', 'usernavn');
define('FTP_PASS', 'pass');
define('FTP_HOST', 'www.dommainname.dk');
------------------------------------------------

kan nu opdatere mine plugin, men ikke lave core opdate
får følgende fejl

Henter opdatering fra http://da.wordpress.org/wordpress-2.9.2-da_DK.zip.

Pakker opdateringen ud.

Kunne ikke kopiere filer.

Installering mislykkedes

+???????????????????
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
08. marts 2010 - 11:25 #10
Du er velkommen til at smide en e mail med dine kontaktoplysninger på marketing@onlinemarketing.dk, så ser vi på om der er noget vi kan hjælpe dig med ub, det kræver lige vi får et login til serveren.