Avatar billede rexa Nybegynder
02. marts 2010 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

port forwarding af 2 routere

hej med jer...

jeg sidder her med et mindre problem...
jeg har 2 routere en Netgear CVG824g(1) og en Netgear WNR35002(2)

de har henholdsvis 192.168.0.1(1) og 10.0.0.1(2) problemet er jeg kan ikke portforward fra router 1 til 2 ... da de er forskellige IPadresser.. nogen der har nogen ide...

ps.. det skal bruges til Counterstrike Source.
Avatar billede madiedk Nybegynder
02. marts 2010 - 15:13 #1
Hvorfor kan du ikke forwarde fordi de har forskellige ip addresser? fra router 1 forwarder du til router 2 og så fra router 2 til din pc
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. marts 2010 - 15:26 #2
Det kan han ikke fordi, at på det grafiske interface har routeren selv skrevet tallene i de 3 første oktetter..

Hvorfor kører de på hver deres netværk?
Hvorfor har du 2 routere?
Avatar billede madiedk Nybegynder
02. marts 2010 - 15:37 #3
Okay, hvor ved du det fra? er det noget Netgear gør? linksys og zyxel gør normalt ikke det
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. marts 2010 - 16:19 #4
Level1 gør ved jeg. Men ved ikke om netgear gør selvfølgelig.. Det kan da godt være de ikke gør. Men synes bare jeg kan se det rimelig tydeligt ud fra teksten :)
Avatar billede rexa Nybegynder
02. marts 2010 - 18:00 #5
problemet er jeg kan ikke portforwarde fra min router (1) fordi den heder 192.168.xx.xx og den anden hedder 10.0.x.x

og hvis jeg prøver ændre min 10.0.x.x til 192.168.xx.2. så siger den de 2 IP adresser konflikter...

overvejer og ændre min router 2 til en subnetmask der hedder 255.0.0.0.2 tror i at de ville løse mit problem? :/ det er lidt fuckt

men jeg har 2 routere fordi at den anden er trådløs og den første er standard fra yousee
Avatar billede madiedk Nybegynder
02. marts 2010 - 18:50 #6
din trådløse router har 2 ipadressen, en intern og en ekstern, den interne hedder noget med 192.168.x.x og den eksterne hedder noget med 10.0.x.x alt efter hvad yousee routeren giver den af ipadresse.
du skal i yousee forwarde til den eksterne ip på den trådløse....forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
03. marts 2010 - 09:06 #7
Hvorfor ikke bare sætte et access point på yousee routeren i stedet for de der halve løsninger.
Eller osse så slå dhcp fra i den trådløse og lad yousee routeren give ip-adresser, så er det jo osse løst?

Madiedk siger det rigtigt.
Din trådløse router har en 10.0.x.x ip-adresse (ekstern) som den får fra yousee routeren, det er DEN adresse du skal forwarde til, og ikke 192.168.x.x. Du kan se ip-adressen under Status, det hedder det vel næsten uanset om det er en Level1 eller Netgear :)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
03. marts 2010 - 18:19 #8
2 router og Port forwarding. Glem det i hjemmerouter verdenen.

Sæt router to op som AP, eller køb et AP istedet.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
04. marts 2010 - 09:46 #9
smartebenny - jeg har før prøvet at have haft 3 routere, og stadig kunne forwarde, det er jo ikke noget problem, det er bare en dårlig løsning.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. marts 2010 - 10:53 #10
Du kan sagtens forwarde, resultatet er oftes bare ikke så godt og oftes fungere det ikke ordenligt.