Avatar billede waps Nybegynder
01. marts 2010 - 21:52 Der er 3 kommentarer

ReadyNAS Duo 2150

Hejsa...

Håber der er nogle som kan hjælpe, da jeg har opgivet at få det til at virke...

Jeg har lige købt en ReadyNAS Duo 2150, den vil jeg gerne have sat op, men da der ikke er en manual med, går det ikke så godt, vil gerne have den til at køre så jeg kan tilgå det uanset hvor jeg befinder mig og gerne via mit domæne så det peger på min nas server herhjemme...
Sidder med en internet op kobling ved telenor med trådløs router fra dem af...

skulle også gerne have den til at køre med ftp og bit torrent..

Men ser ikke ud til jeg kan få det til at virke noget af det...

Håber der en en venlig sjæl...
Avatar billede justrace Novice
01. marts 2010 - 23:39 #1
DNS sætter du op med en ny A-record der hedder ftp.ditdomæne.tld.

I din router forwarder du port 21 til ddin NAS IP.

Husk der går op mod 12 timer før DNS slår igennem, og at du ikke kan teste det hjemmefra.
Avatar billede waps Nybegynder
03. marts 2010 - 20:23 #2
Jeg har forwarde min port 21 til nas ip...
og dns på mit webhotel har jeg sat til at virdere sende til min
ip fra min internet udbyder....
er det rigtig forstået ???

Men min nas server har også en torrent indbygget men den vil ikke downloade... hva kan der være galt??

Jeg ved heller ikke om min nas server er sat rigtig op, for har ikke en manual på dansk til den.. så fatter ikke helt det computer engelsk sprog...

Hvorfor kan man ikke tjekke det på ens egen computer...???
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
20. august 2010 - 14:15 #3
Det Torrent software der er indbygget i serveren skal bruge en portforward til de rigtige porte, for at det virker.

For at du kan tilgå dit domænenavn : ftp://***.dk hjemmefra, skal du kunne sætte din router til Nat Loopback. Jeg ved ikke om man kan det med din udbyder. ellers bruger du blot IP efter ftp. det virker.