Avatar billede phplover Nybegynder
26. februar 2010 - 21:33 Der er 6 kommentarer

Grafikkort brændt af?

Hej Eksperter,

Forleden tændte jeg min computer og grafiken var ekstremt dårligt, og da jeg ville gå ind i spillet "World of warcraft" var der grimme grafik fejl.

Har nu installeret, windows 7 og formateret min maskine. Og synes stadigvæk at grafikken er underlig, i den forstand at fx. mussemarkøren hele tiden blinker 4 gange i sekundet.. Går jeg tæt på skærmen kan jeg se små tern :(

Har et NVIDIA Geforce 6600, som grafikkort, og synes ikke blæseren virker.

Kan man teste på nogen måde om ens grafikkort virker? .. :(
26. februar 2010 - 22:16 #1
Har du 100% styr på WIN7 driverpakker til din Hardware ?

---

PS: Har du 100% styr på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/phplover ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Maako Nybegynder
27. februar 2010 - 00:26 #2
Jeg er ingen ekspert, men tydeligvis virker dit grafikkort, da skærmen har forbindelse´.
Men det kan være følgene ting:

- Grafikkortet er røget ud af dens slot, så ikke alle alt får strøm.
Løsning: åben fjern den foreste tower plade, altså åben computeren og vær sikker på at det er helt i.

- Du mangler måske updates (ud fra din situation, så tror jeg ikke dette er problemet).
Løsning: Åben start, tryk RUN på højre side (I windows 7 skal du søge efter RUN, eller trykke start + R). Der skriver du så "HDWWIZ.CPL", så åbner en lille skærm så du kan tilføje og update hardware.

- Inden at gå til  yderligere konklutioner, ville jeg gå ind i enhedshåndtering (Højre klik Denne Computer -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndtering). Der kan du så se om computeren kan se dit grafisk kort, og du om det mangler update, om der er en fejl, eller bare ikke virker.

Som sagt, jeg er ingen ekspert, men det er måske bedre hjælp end ingen xD Held og lykke.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. februar 2010 - 04:00 #3
Som maako siger, så har din skærm forbindelse, så dit grafikkort lyder til at virke, tror dog ikke det er faldet delvist ud af porten, har aldrig hørt om at hvis grafikkortet har delvist strøm, og det så også delvis virker.

Mht. blæser, du kan visuelt se om den køre.
Lig din hånd lige over blæser og mærk om den trækker luft.
Sæt spidsen af en finger forsigtigt midt på blæser, og mærk om den snurre rundt.

Har du installeret nvidia driverne?

win7 x64
http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_64bit_196.21_whql_uk.html

win7 x86
http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_32bit_196.21_whql_uk.html
Avatar billede phplover Nybegynder
27. februar 2010 - 11:47 #4
Jeg må selv konstatere at grafik kortet må virke da jeg kan se det under enhedshåndtering uden fejl! .. Jeg kunne muligvis give min skærm skylden og jeg evt. mangler en driver til min skærm?

Har en mirai skærm, og kan bare ikke finde nogen driver til denne skærm overhovedet! :/ ..
Avatar billede Maako Nybegynder
27. februar 2010 - 15:42 #5
Jeg ville forsøge med at sætte et andet grafikkort i, for at teste om det er skærmen.
Men Windows 7 finder automatisk de fleste drivers, inden instalationen er færdig.
og måske en anden skærm for at være mere sikker på om det er eller ikke er.
Det er langtidsvarende arbejder, og det slutter tit men brug af penge o.O
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
28. februar 2010 - 01:29 #6
Jeg tror ikke det er skærmen, skærmen er en monitor, den er plug and play, har aldrig hørt om at det skulle være problemet.