Avatar billede poppidyrecenter Nybegynder
26. februar 2010 - 16:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dankort og POS system

Jeg står og skal bruge en billig POS løsning til butikken.
Jeg har set lidt på et POS Program ved navn Open Bravo Pos, som er open source og kan køre oven på linux som er fortrukne system.
Jeg har testet det af med scanner, printer, touchskærmspc (asus eee box) med ubuntu og alt ser ud til at virke fint til mit forbrug.

Så mit spørgsmål ligger i, hvad gør jeg for at få min dankort terminal til at virke i det program?

Det er Point xenta terminal som fungere over lan
link til den type terminal http://www.lightstorminternational.com/Assets/xenta.jpg
Avatar billede Dpar Nybegynder
08. marts 2010 - 10:27 #1
Jeg er ved at sætte et system op, som det du har. Open Bravo Pos med en touchskærmspc (asus eee). Vi bruger også Point Xenta dk terminal. Jeg vil meget gerne hører hvad dine erfaringer har været med systemet. Har du fået Xenta terminaen til at fungere med Open Brava systemet?
Avatar billede kjo_pos-consult Nybegynder
18. marts 2010 - 18:50 #2
POS-Consult har udviklet en dansk udgave af openbravo pos der ligger på forge.openbravo.com hvis det har interesse?
I den dansker version er der også tilføjet mange funktioner til produkthåndtering og optælling af kasserne. Der er også udviklet en synkroniseringsdel, ved brug af flere servere. Denne ligger dog ikke ude på siden.
For spørgsmål med instllation eller brugen af software kan jeg kontaktes på enten kasper@pos-consult eller telefon 22217650.

Du kan desværre ikke integrerer dankortterminalerne med selve softwaren, da det er dyrt at blive certificeret hos PBS(Og ja hvem skal lige betale for det?). Men de steder vi installerer softwaren bruger vi eksterne terminaler, og derved kun registrerer salget på kassen og ikke udfører det.