Avatar billede natteravn Praktikant
26. februar 2010 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærmopløsning - ATI mobility radeon 9000 grafikkort

Kære eksperter

Jeg har to stk. Dell D600 med ATI mobility radeon 9000 grafikkort. De kører begge Win XP og er tilsluttet en HP LE2201w skærm via dockingstation.

PC1 kører med opløsning på 1680x1050 uden problemer, men jeg kan ikke få PC2 til at køre med denne opløsning. Jeg har opdateret til nyeste driver, prøvet at installere præcis samme driver som PC1, forsøgt at afinstallere driveren og geninstallere den.

Jeg er ved at være desperat efter gode råd. Pft. :-)
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
26. februar 2010 - 11:15 #1
Prøv at lege lidt med FN+F8 knapperne. Altså hold FN-knappen nede og tryk på F8. Så skifter den førsteprioritet imellem den indbyggede og den ekstra skærm.
Bagefter højreklikker du på skrivebordet og vælger Egenskaber. I kolonnen helt ovre til højre, har du muligheden for at indstille opløsningen, og kan se begge skærme. Så sætter du bare opløsningen til max på begge skærme.
Hvis det kun er den ene skærm som er aktiv, skal du lige krydse af i firkanten "udvid mit skrivebord til denne skærm".

Et lille tip. Hvis du har skærmene siddende ved siden af hinanden, og du oplever at de "sidder på den forkerte side" af hinanden, kan du bare trække skærmene rundt oppe i billedet i toppen.
Avatar billede natteravn Praktikant
26. februar 2010 - 11:47 #2
På PC1 kører 1680x1050 på skærm 1. Men det kan jeg ikke vælg på skærm 1 på pc2. "Udvid mit skrivebord" er valgt på begge pc'ere.

Begge pc'ere kan jeg kun styre remote, da de står i Norge.
Avatar billede natteravn Praktikant
24. maj 2010 - 18:39 #3
Lukket