Avatar billede hede98 Nybegynder
25. februar 2010 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Underform skal hente data fra anden underform...problemer med SQL sætning

Hej

Jeg har et problemer med en underform der skal hente data fra en anden underform

FORM1:
Firmaid
Firnavn
Adresse
o.s.v

Form1(underform)
Kontaktpersoner/aktiviteter/dokumenter/

Under kontaktpersoner har jeg oprettet nogle personer, virker ok.
når jeg under aktiviteter vil jeg lave en ny og vælge en person fra kontaktpersoner...

Nedenstående SQL virker næsten, er lavet på feltet navn under aktivitet:

SELECT Kontaktpersoner.[kontaktperso id], Kontaktpersoner.Navn, Kontaktpersoner.Efternavn FROM Kontaktpersoner WHERE (((Kontaktpersoner.firmaid)=Forms!firma!firmaid));

Den virker på den måde, at første gang jeg står på et firma og laver en aktivitet, så kan jeg vælge mellem de rigtige personer, man går jeg videre til et andet firma, så kan jeg stadig kun vælge de personer fra det første firma...
Avatar billede terry Ekspert
25. februar 2010 - 16:30 #1
Form1(underform)
Kontaktpersoner/aktiviteter/dokumenter/

Are there three sub forms?

Where do you use the SQL?

Any chance of seeing the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede fdata Forsker
25. februar 2010 - 19:57 #2
Det er fordi, du skal opdatere feltets SQL, når du går til et nyt firma.

Altså: På hovedformen skal du i OnCurrent/VedAktuel hændelsen lægge
  Me.DinSubformNavn.Form.DitFeltNavn.Requery

Du skal selvfølgelig indsætte dine aktuelle navne. Jeg kan ikke lige gennemskue din struktur 100%; men ovenstående er i hvert fald princippet, du skal følge.
Avatar billede hede98 Nybegynder
25. februar 2010 - 21:52 #3
@Terry I have send the dB to you!
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2010 - 08:31 #4
I'll take a look as soon as possible.
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2010 - 09:25 #5
In the main forms object I have placed some code which re-queries the combo containing contact persons. You should maybe also consider  doing this when you make alterations to contact person data (add, delete, alter) so these changes are reflected in the combo data.

If this works then please give some of the points to fdata, his answer is close to the solution here.
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2010 - 15:50 #6
thanks