Avatar billede Januar68 Nybegynder
23. februar 2010 - 17:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Installere skrifter i OpenOffice 3.1 på Ubuntu 9.10

Installere ekstra skrifter i OpenOffice 3.1 på Ubuntu 9.10 -

Hvordan gør man egentlig det?
Avatar billede agercon Nybegynder
24. februar 2010 - 01:51 #1
Under System -> Administration åbnes Synaptic - pakkehåndtering.

I popup-vinduet skriver du din adgangskode (virker kun, hvis du er den første, oprindelige bruger på systemet eller oprettet med administratorrettigheder) og klikker på O.k..

Sørg for at vinduet er maksimeret, så feltet Hurtigsøgning vises i menuen øverst.

Søg på truetype (eller ttf for TrueType fontface), som er den skrifttypetype, der benyttes i Ubuntu. Værd dog opmærksom på, at de fleste skrifttyper er til skriftarter og sprog, som ikke er meget udbredte.

Hvis du skal have de kendte skrifttyper fra Microsoft (Arial, Times New Roman m.fl.) så vælge pakken ttf-mscorefonts-installer.

Husk at lukke alle OpenOffice.org-vinduer ned og åbne OpenOffice.org igen, før de nye skrifttyper er læst ind.

Jeg håber, at det var noget, du kunne bruge.
Avatar billede agercon Nybegynder
24. februar 2010 - 01:52 #2
Ovenstående skulle have været et svar.

Kan dog tilføje, at du for de fleste TrueType-pakker kan se hvilke skrifttyper de indeholder i beskrivelsen af pakken.