Avatar billede thermik Nybegynder
21. februar 2010 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

autocad 2008 print tejning

Jeg er ny i brugen af autocad og har derfor brug for at få besvaret lidt spørgsmål.

jeg har tegnet grundplanet til et hus i model (den sorte side) jeg er lidt i tvivl om det hele har været rigtigt sat op.

Er det forkert at tegne i målstoksforholdet på den sorte side eller skal det tegnes i 1:1 ?

jeg vil nu gerne printe det jeg har tegnet i målstoksforhold 1:50 ud på A4 papir men det kommer i mærklige forhold hvad gør jeg galt ?
Avatar billede panebb Novice
22. februar 2010 - 08:28 #1
I pop-up billedet ved udskrift kan du angive målestokforholdet af din udskrift - rubrikken scale
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2010 - 08:32 #2
Hej Thermik

I Model tegnes alt tid i 1:1 og det er i Layout du definere hvad målstoksforholdet skal være.
Avatar billede thermik Nybegynder
22. februar 2010 - 21:41 #3
Ok jeg har så tegnet i målstoksforhold i model ikke så smart men kan jeg på en nem måde lave det om eller er det forfra ?

Tak for hurtige svar !
Avatar billede thermik Nybegynder
22. februar 2010 - 21:57 #4
ov lige et spørgsmål mere... Tegner man normalt alt i layout dvs. plan facade kloarkplan osv ? eller oprette man et laout for hvær ?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 08:29 #5
Hej Thermik

Målstoksforhold:
Hvis du nu har tegne i målstoksforhold 1:50 så er din tegning 50 gange minder en virkeligeheden, så skal du bare scale 50 gange op, så bliver den 1:1 = virkeligeheden.

Layout:
Layout er det samme som sider, man kan godt have flere Layout i en fil, men jeg vil sige at man lave en fil pr. fag, altså en for plan, en for facade og en for kloarkplan.