Avatar billede mstitdk Novice
21. februar 2010 - 13:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af brand hjemmeside

Hey hey...

vil gerne have lidt feedback på denne side her...

skal lige sige at det kun er et test site så siden er ikke fuld udbygget endnu med tekster og andet lir...

http://xn--vilduvrebrandmand-wrb.dk/

Mvh Mathias
Avatar billede hankyh Nybegynder
21. februar 2010 - 13:48 #1
Min primære kommentar er, at jeg vil forelå et underafsnit vedr. hjemmesidens formål (og målgrupper), og at forsiden afspejler dette formål.

Med andre ord, hvis man kommer ind på jeres site, hvorfor skal man som besøgende så bruge tid på at læse videre. Er formål med hjemmesiden at:
* give information til fx unge om brandmansarbejdet (og skabe interesse for at søge denne uddannelse)?
* holde lokalområdets borgere orienterede (og dermed øge lokalområdets bevidsthed/opmærksomhed om det lokale brandvæsen og dermed skabe opbakning til Løkkens brandvæsen)?
* Brande Løkken Brandvæsen udenfor lokalområdet mhp. senere tilbud på opgaver udenfor lokalområdet?
* udgøre en praktisk ramme for kommunikation mellem jer og lokalområdet om borgerhenvendelser, forebyggelse af brand, etc.
* m.m.m.

Udgangspunktet er, at besøgende på hjemmesiden i forvejen er udsat for et informationsoverload, og derfor skal have rigtig gode grunde til at bruge tid på netop jeres hjemmeside. Det kræver igen, at I er meget præcise på målgrupper og formål i forhold til disse målgrupper.

Målgruppe spørgsmålet bør iøvrigt medtages ift. valg af fotografier (herunder på startsiden). Med for mange fotos af store brande kan man således ultimativt frygte, at målgruppen
bliver personer der kan lide at se brande (pyromaner m.m.).

Af små kommentarer er på forsiden skal der formentlig stå "Løkken Brandvæsen siger mange TAK til alle vores sponsorER" samt at I bør finde en løsning på problemerne med bogstaverne æ, ø og å i seneste alarmer.

Sammnenfattende: Gode takter indtil nu - Held og lykke med projektet!
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 13:56 #2
Hej Mathias

Du har mange gode funktioner på din side; RSS-feeds, oplæsning, print osv. Den kommer til at fungere godt.

Dit logo synes jeg ikke er lavet godt. Det er kedeligt - prøv at lave et nyt med nogle spændende farver og former.
Desuden giver det ikke mening, at der står Løkken Brand | DK. Hvorfor "DK"? Det har jo ikke noget med et hjemmesidenavn at gøre, for hjemmesiden hedder jo vilduværebrandmand.dk. "DK" bør udelades helt af navnet, medmindre det henviser til hjemmesiden.

Jeg kan godt lide dine grå overskriftbjælker. Det ser professionelt ud.
Dit hovedbillede, der viser brand og brandfolk i gang med slukning, er meget relevant, men det er synd, at det er så uskarpt. Jeg vil mene, at det kan peppes lidt op med en farvet ramme og fx afrundede hjørner.
Men billedet er meget relevant, så hvis ikke der er andre brugbare billeder, kan det selvfølgelig bruges.

Den blå farve, du har valgt til en del af teksterne, til overskrifter og links er alt for standard til min smag. Det ser ikke godt ud.
Vælg hellere en anden farve.
Som hover-effekt virker kursivering ikke godt. Brug hellere understregning eller en farveændring på linket.

Jeg håber, du kan bruge denne feedback.

  // Steeven
Avatar billede mstitdk Novice
21. februar 2010 - 21:08 #3
ÆØÅ problemet bliver rettet.....

loekkenbrand.dk er der hvor den skal køre... men som jeg skriver ligger siden kun der fordi det er et test site jeg har