Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
16. februar 2010 - 23:27 Der er 6 kommentarer

EDBForsikring.dk

Hey

Nogle der har erfaringer med EDBForsikring.dk?
Lyder umiddelbart til at være godt!

Har tænkt mig at købe en ny MacBook Pro her snart,
og den vil jeg gerne have forsikret,
da jeg udfra tidligere erfaringer må erkende at jeg er lidt en klovn og flere gange har skadet / ødelagt elektroniske produkter.

Kan se at deres TotalForsikring dækker væske spild og tab af produktet - begge ting jeg tidligere er kommet til - hvor jeg så selvfølgelig ikke har haft forsikring på! :|

Pga. mine manglende erfaringer vil jeg gerne høre jer hvordan dette fungerer.

Som jeg forstår det vil jeg vil en af ovennævnte skader sende computeren ind til EDBForsikring, som vil forsøge at reparere den..

Kan de ikke det vil de erstatte den med et nyt eller tilsvarende produkt. Betyder simpelthen bare, at man så ville få en ny computer magen til, hvis den stadig produceres og sælges - og ellers en nyere model til samme pris som den originale?

Skulle dette ske hvordan fungerer det så med videre forsikring? Er forsikringen død hvis Totalskade sker?
Er den ikke det kan man så købe en ny forsikring til den ny udleverede computer - så den er dækket på samme måde, hvis det skulle ske igen?

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. februar 2010 - 00:26 #1
Har ikke nogen personlig erfaring, men efter lidt læsning ved hjælp af Google er der delte meninger om dem. Flest negative, men også nogle positive.

Vil anbefale du selv laver en søgning på Google og læser igennem, så du kan danne dig et indtryk af dem.

For fremtiden er et godt sted at tjekke firmaer trustpilot, så du får lige et link:
http://www.trustpilot.dk/review/www.edbforsikring.dk
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. februar 2010 - 00:28 #2
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
17. februar 2010 - 00:33 #3
Vil Humac evt. være et bedre alternativ?
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
17. februar 2010 - 00:39 #4
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. februar 2010 - 00:53 #5
Umiddelbart ligner den fra Tryg den som Apple selv har (AppleCare Protection Plan). Jeg har ikke nogen erfaringer med forsikringer som den fra EDBforsikring eller Humac, desværre, så jeg kan ikke fortælle dig hvad der er godt eller skidt.
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
17. februar 2010 - 01:19 #6
Den som Apple har dækker da ikke væske- og tabsskader så vidt jeg har forstået?